terugbetaling kindergeld

Evy
Topic Starter

terugbetaling kindergeld

#1 , 19 okt 2006 17:54

Beste,

Ik ben een weduwe met 3 kinderen. Ik heb een brief van de compensatiekas kindergeld ontvangen voor de terugbetaling van + 9000 ? omdat ik volgens hen onterecht verhoogd kindergeld heb ontvangen door te samenwonen met iemand.

Maar deze persoon heeft nooit deel uitgemaakt van ons gezin. Hij heeft nooit financieel bijgedragen tot ons gezin. Ik kan dit voorleggen a.d.h.v. rekeninguittreksels,..Ik heb ook van bij het begin gemeld dat er iemand nieuw gedomicilieerd was bij mij en ik heb dit bij de controles van het kindergeld ook altijd meegedeeld. Zij hebben altijd gezegd dat ik volledig in orde was en dat ik niets verkeerd deed.

Ookal heeft deze persoon nooit financieel bijgedragen tot mijn gezin, vrees ik dat ik het geld zal moeten terugbetalen, wat ik onterecht zou vinden, omdat ik weet dat ik volledig alleen heb ingestaan om mijn kinderen groot te brengen..

Is er een manier om dit te bewijzen, zodat ik dit niet hoef terug te betalen? Of wat kan ik het beste doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 21 okt 2006 11:40

Vraag bij het gemeentebestuur een 'attest van GEZINSSAMENSTELLING'.
Voor sociale zaken is een dergelijk attest gratis!

Uit deze zal blijken, vanaf wanneer hij bij U gedomicilieerd was.

Zie ook de Kinderbijslagwet loonarbeiders van 19 dec. 1939.
http://www.juridat.be/cgi_loi/loi_N.pl?cn=1939121901

Art. 120bis. Het recht op terugvordering van de ten onrechte uitbetaalde uitkeringen verjaart door verloop van vijf jaar te rekenen vanaf de datum waarop de uitbetaling is geschied...(19 december 1939, Kinderbijslagwet loonarbeiders)

Reclame

Terug naar “Andere”