Wat ik mij ook afvraag,zijn er buiten het vakantiegeld nog premies die een invalide krijgt per jaar ?En hoe komt dat ik zo'n hoge invaliditeitsuitkering heb ?Ik werkte in een metaal fabriek in een 6 dagen week..In mijn contract stond dat ik zo'n +- 2350 bruto verdiende.netto had ik zo'n 1750 tot 1850 euro en nu 1560 euro..Soms denk ik dat dit een fout is en dat ik alles moet gaan terug betalen..
65% is het maximum dat iemand kan verkrijgen bij ziekte, maar die som is begrensd. De 1560 euro die U krijgt is mogelijk het maximum dat je anno 2012 kan ontvangen. Dit bedrag wordt enkel nog verhoogd met de index.
LET OP: dit is NIET netto! hierop worden nog belastingen berekend, die zal U dan in de loop van het jaar in één keer moeten betalen.
U ontvangt nu nog een ziekteuitkering. Na ongeveer één jaar gaat u over naar het RIZIV en wordt er beslist of U blijvend arbeidsongeschikt bent of niet.
Indien men blijven arbeidsongeschikt is, tellen deze jaren mee als zijnde gewerkte jaren, voor het bepalen van het pensioen.