reflexie: Màg/kan de politie opdracht geven om een voertuig van een privéterrein te takelen als er geen direct gevaar (of verdenking van gestolen goed ed) is?
Enne, is het niet de opdrachtgever (=politie) die moet aantonen/weten dat het GEEN privéterrrein is?
Kan perfect ... maar topicsteller geeft te weinig info.
Er zijn meerdere redenen mogelijk maar evenzo redenen dat politie niet bevoegd is.
Hangt van zoveel factoren af dat hier geen zinnig antwoord op te geven is.
Ik denk maar aan het omvormen van een terrein naast de openbare weg tot parking zonder vergunning.
Alle zaken van openbare orde of veiligheid
Strafrechtelijke feiten.....
Als u het PV hebt daar moet instaan op basis van welke feiten en in wiens opdracht voertuig werd getakeld.
Naar aanleiding van een markt zijn er verkeersborden E1 met onderbord "vanaf 20-09-2014 vanaf 18u" zijn aangebracht.
Het voertuig met nummerplaat +++ staat alhier geparkeerd.
De Ford staat op de hoek van de gentse Kaai en Gotestraat, op de verhoogde berm binnen de bebouwde kom, deeluitmakend van de openbare weg en zeker niet op privaat gedeelte. De bestuurder is niet ter plaatse.
Een takeldienst wordt gevorderd.
Waar was het juist ? eens de coördinaten opgeven - straten die u opgeeft vind ik niet.
PS ik ken een plaats waar eigenaar zijn voortuin heeft verwijderd - niet alleen dat maar ook de trottoirtegels en het ganse stuk (voortuin en trottoir) aangelegd in dezelfde tegels als verder op trottoir gebruikt werden ( iets kleiner type).
Nu gebruikt hij het ganse stuk als parking voor zijn zaak trottoir inclusief .....