Wat staat mij te wachten

GeenGeluk
Topic Starter

Wat staat mij te wachten

#1 , 15 nov 2015 08:44

Hallo, ik heb mezelf behoorlijk in de nesten gewerkt en vraag me af wat mij te wachten staat.

Even korte inleiding:
Ik en mijn vriendin gingen naar een feestje, zij was BOB, we gingen slapen op hotel, goedkoop hotel volzet, andere hotels te duur, toch naar huis gereden.

Het was redelijk laat geworden, de avond liep niet zoals gepland en drukte het gaspedaal stevig in, ik reed 150 buiten de bebouwde kom, waar je normaal gezien 70 mag.
Anonieme politiewagen zet me aan de kant, ademtest positief, ademanalyse 0.49 milligram.
15 dagen rijverbod, wagen stond niet reglementair geparkeerd en zij wouden deze niet verplaatsen naar een parking 300m verder.
Indien de wagen er over een uurtje nog stond ging ze getakeld worden, vriendin/vrienden opgebeld, niemand nam nog op.
Naar huis gereden zonder rijbewijs (2km verder).
Politie heeft me niet zien rijden maar ze getuigen toch van wel.
Auto werd in beslag genomen, weer een ademanalyse moeten ondergaan, 0.35 milligram.

Kan iemand me vertellen welke straf er mij ongeveer boven het hoofd hangt?
Alvast bedankt voor jullie reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Purple

#2 , 18 nov 2015 14:56

Mijn schoonvader had enkele jaren geleden hetzelfde voor.
Positief geblazen en rijbewijs moeten afgeven.
Hij vond er niet beter op dan in het dichtstbijzijnde café verder te drinken en terug doorrijden als de politie weg was.
Natuurlijk stonden ze hem iets verder op te wachten.

De rekening:
3 maanden rijbewijs kwijt
+/- 1800 euro effectieve boete (nog een paar 1000 voorwaardelijk, 3 jaar)
Psychologische testen (+/- 300euro dacht ik)

k.b.

#3 , 18 nov 2015 15:36

Er was toch een BOB ??

Reclame

Ellipse

#4 , 18 nov 2015 17:04

'De avond liep niet zoals gepland...' staat er ook ergens in het bericht van topic starter. De bob zal geen bob meer geweest zijn, of wilde misschien niet meer samen of op hetzelfde uur naar huis...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 nov 2015 18:09

Hopelijk alleen intoxicatie anders is het dronken sturen en dan liggen de straffen gevoelig hoger.
Hopelijk geen voorgaande veroordelingen ... herhaling ...of andere voorwaardelijke straffen in verkeerszaken.

Bij niet akkoord kan u wel in beroep gaan ....

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”