Op een zaterdag parkeerde ik rond 18h ter hoogte van huisnummer 9 in een straat binnen een zone waarvoor ik over een bewonersvergunning beschik.
Volgens een meldingsdocument werden er zaterdag om 21h E3 verkeersborden (parkeerverbod) geplaatst met opgave van de nummerplaten van de wagens geparkeerd op de huisnummers 3, 5 en 7. Het huisnummer 9 wordt op het formulier niet vermeld (ook niet met vermelding dat er geen wagen zou gestaan hebben).
De toelating hiervoor werd enkele dagen voordien verstrekt voor de huisnummers 5-15.
Op maandagmorgen verwittigt de aanvrager van de borden de politie die ter plaatse komt, PV opstelt en mijn wagen die nog steeds op nummer 9 stond, laat takelen.
Het PV stelt op nr 9 vast dat het voertuig voorbij het voorlopig E3 bord met opwaarste pijl stond, een ernstige hinder vormde voor het plaatsen van de verhuiswagen en dat mijn voertuig niet genoteerd staat op de lijst bij het plaatsen der borden.
Waar de voorlopige borden (pijl omhoog en pijl omlaag) fysiek werden geplaatst om 21h of nadien hebben gestaan, heb ik niet gezien en staat ook niet in het PV.
Mijn vraag is hoe de verbodszone wordt afgebakend.
Mijns inziens zijn er drie mogelijke criteria: de toestemming (nr 5-15), de melding bij het plaatsen (nr 3 -7), de fysieke plaatsing van de borden (nrs onbekend).
Naar mijn mening kan enkel de melding bij het plaatsen (in combinatie met de fysieke plaatsing van de borden binnen de gemelde zone) in aanmerking worden genomen.
Samengevat stond mijn wagen dus reeds geparkeerd op nummer 9 voor de verbodsborden in de straat werden geplaatst en mijn voertuig stond buiten de verbodszone die door de aanvrager werd aangemeld bij het plaatsen van de borden.
Ik overweeg derhalve bezwaar in te dienen tegen het PV en het takelen op mijn kosten.
Als bewijs beschik ik vooral over het meldingsdocument van de plaatsing waar mijn nummerplaat inderdaad niet op staat (omdat ik buiten de verbodszone stond). De vraag is of dit voldoende zal zijn.
Indien mijn wagen werkelijk een hinder vormde voor de verhuis (wat ik ook betwijfel gezien de ruimte voor huisnummer 3 werd ingenomen hoewel de aanvrager daarvoor geen toestemming had) had men de wagen zonder PV kunnen laten takelen op kosten van de aanvrager.