GAS-boete parkeren gehandicaptenplaats

asperger
Juridisch actief: Nee

Re: GAS-boete parkeren gehandicaptenplaats

#16 , 16 mei 2019 19:44

Een hele parking voor alleen gehandicapten bestaat dat wel?
Als er maar 1 plaat staat voor gehandicaptenparkeerplaats dan moet het aantal meters waar dat bord geldt toch op dezelfde paal vermeld worden?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#17 , 16 mei 2019 20:56

Ik vermoed dat in geval van TS het bord aan de kop van één welbepaalde dwarsparkeerplaats staat.
Dus niet lateraal langs de weg en ook niet aan de "ingang" of "begin" van de parking.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

MX_Flo
Topic Starter

#18 , 16 mei 2019 20:59

Dus dat wil zeggen dat alle mensen die geparkeerd stonden op de parking, en geen handicap-kaart hebben, verkeerd stonden? Want bord geldt voor heel de parking?
Als u nu eens uw foto laat zien, of de lokatie van de parking aangeeft ...

Maar ja, als dat bord op een parking staat, geldt het voor gàns de parking
Niet zo bedoeld
Maar wel de wettelijke betekenis ...
Dan vraag ik mij af waarom ik wel een boete krijg & al de 250 anderen niet.
Proficiat aan de wetgever dan, waarom het makkelijk maken als moeilijk ook kan.

Ik zal morgen de foto is inscannen en posten.

Reclame

MX_Flo
Topic Starter

#19 , 16 mei 2019 21:06

Ik vermoed dat in geval van TS het bord aan de kop van één welbepaalde dwarsparkeerplaats staat.
Dus niet lateraal langs de weg en ook niet aan de "ingang" of "begin" van de parking.
Idd, het is een parking van NMBS.
Eigenlijk een doodlopende "straat" met alle wagens dwars geparkeerd.
Schets:

handi1-handi2-handi3(met bewuste bord)-handi4-handi5(hier staat mijn wagen)-klassieke parkeerplaats250....-klassieke parkeerplaats1

Uitgang van de parking is helemaal naar rechts, wij zijn letterlijk NOOIT het E9 gepasseerd.

In de logica van Inazume (en dus blijkbaar ook de wetgever) kan je dus parkeren op plaats 1 terwijl er een bord E9 letterlijk 400 meter verder staat. Ik snap er eigenlijk niets meer van.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”