Gevolgen onbetaalde verkeersboete

Dorien1987
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Gevolgen onbetaalde verkeersboete

#1 , 27 apr 2020 18:25

Op 25 juli 2018 ben ik tegen een snelheid van 94 km/u geflitst in een zone van 70 km/u.
Dit werd herleid naar 88 km/u.

Ik heb daar toen een boete voor aangekregen maar ik ben deze vergeten te betalen. We hadden het toen niet al te breed en ik heb de boete opzij geschoven. Dit is absoluut geen geldig excuus, versta me alsjeblieft niet verkeerd. Maar nadien ben ik dit dus helemaal vergeten.

Ik heb zonet een dagvaarding gekregen om te verschijnen voor de Politierechtbank.

Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt, wel eens boetes maar deze werden altijd betaald en waren nooit zwaar.
Komt dit op mijn strafblad?

Waar kan ik me nu aan verwachten? Een fikse geldboete, een tijdelijk/permanent rijverbod, of erger een gevangenisstraf.

Ik vroeg me ook af of ik nu een advocaat moet inschakelen of dat het volstaat dat ik alleen naar de zitting ga.

Nogmaals dit is heel onbekend terrein voor mij, in al die jaren dat ik mijn rijbewijs heb, is een flitsboete het ergste wat er gebeurd is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
josciscojos
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mei 2020 03:29

In iedere verzekering zit rechtsbijstand..of vergis ik me.
Dus laat de advocaat van de verzekering gaan!!!!
Zij kennen het jargon...helft met uitstel etc.....

Didymus

#3 , 13 mei 2020 09:57

Rechtsbijstand zit helemaal niet standaard bij de verplichte burgelijke aansprakelijkheidsverzekering voor voertuigen. Dat komt met een (beperkte) meerprijs.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”