A klasse opgefokt

ifalc0
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

A klasse opgefokt

#1 , 25 jun 2020 14:53

Beste
mijn scooter is ingenomen door de politie.
Mijn scooter is opgefokt van 25 naar 52 met correctie 43km/uur
30dagen in beslag genomen.
Ze zeggen dat ik niet verzekerd was maar dat komt doordat ik niet verzekerd ben boven de 25 per uur zeker?

Wat zullen mijn boetes bedragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 25 jun 2020 14:56

Geen verzekering, geen rijbewijs, geen nummerplaat, geen wegentaks betaald... Slim. Echt slim.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

ifalc0
Topic Starter

#3 , 25 jun 2020 15:00

Ik had een nummerplaat, en wegentaks is ook betaald.

Reclame

iiMilan

#4 , 25 jun 2020 15:55

@domme belg Volgens mij vraagt hij niet om zo'n reactie. Dus als je niks beters te zeggen hebt zeg dan niks.

bosprocureur

#5 , 25 jun 2020 15:59

@ iiMilan

Welkom in het forum.
Voor een eerste posting kan dit tellen. Zijn de (?) studenten zich aan het uitleven?

ifalc0
Topic Starter

#6 , 25 jun 2020 16:05

Ik vraag toch niet voor onzin he, ik heb een serieuze vraag gesteld. Dit is toch geen webpagina voor kinderen he...

bosprocureur

#7 , 25 jun 2020 16:08

Als u het onzin vindt wat "Oude Belg" geantwoord heeft, zou u misschien beter gewoon de rekening afwachten?

En onder één naam posten?

LeenW

#8 , 25 jun 2020 16:09

@domme belg Volgens mij vraagt hij niet om zo'n reactie. Dus als je niks beters te zeggen hebt zeg dan niks.
Speciaal een profiel aanmaken om zo'n reactie te kunnen geven is veel beter..

Vraag voor TS: hebt u een rijbewijs voor bromfiets klasse B?

pouly

#9 , 25 jun 2020 16:32

De kans is zeer groot dat u zich zal moeten verantwoorden voor de rechtbank. Welke straffen daar dan zullen uitgesproken worden is een beetje gissen maar reken maar op een bedrag die eerder rond de 1.000 € zal liggen dan rond de 100 €. Buiten de geldboete loopt u ook kans op een rijverbod.

ifalc0
Topic Starter

#10 , 25 jun 2020 16:41

Speciaal een profiel aanmaken om zo'n reactie te kunnen geven is veel beter..

Vraag voor TS: hebt u een rijbewijs voor bromfiets klasse B?
Nee, geen rijbewijs

LeenW

#11 , 25 jun 2020 16:44

Dan gaat u toch mogen rekenen op een bedrag van 4 cijfers.

ifalc0
Topic Starter

#12 , 25 jun 2020 16:56

Ben ook nog geen 18

pouly

#13 , 25 jun 2020 17:24

Ben ook nog geen 18
Ja, en dan ? De wegcode is ook voor u van toepassing.

Issued

#14 , 25 jun 2020 18:21

Geen verzekering, geen rijbewijs, geen nummerplaat, geen wegentaks betaald... Slim. Echt slim.
Tegenwoordig vervolgt het parket enkel die niet verzekering.
Rijbewijs, niet correcte inschrijving en de mogelijke inbreuken op technische eisen worden eigenlijk niet vervolgt. Het kan zijn dat de verbalisant deze opneemt in zijn pv maar dat de pdk daar geen straffen voor vraagt.

Verder zijn belangrijke vragen: is het de eerste keer dat je zware verkeersinbreuken begaat? Hoe hebben ze je opgemerkt, reed je te snel in een zone 30? Welke optie heb je gekozen IVM niet-verzekering, ga je de brommer in orde maken of laten verkopen?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”