plaatsing verkeersbord E1 op 3 meter van de parkeerplaatsen

Zebrastreep
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

plaatsing verkeersbord E1 op 3 meter van de parkeerplaatsen

#1 , 03 sep 2020 21:42

Enkele weken geleden is mijn wagen weggesleept van een parkeerstrook langs de rijbaan. Er werd geveegd die dag, maar het verkeersbord E1 (parkeerverbod) was op zeker 3 meter van de parkeerstrook opgesteld, te ver weg om het bord opgemerkt te kunnen hebben.
Het bord was met een spanbandje vastgemaakt aan een regenpijp aan de gevel van een rij huizen naast de parkeerstrook, met nog een voetpad en fietspad tussen het bord en de parkeerstrook.

Mijns inziens was het bord dus niet zichtbaar genoeg opgesteld, wegens te ver van de plaats waar het verbod gold en vastgemaakt aan een gevel waar je geen verkeersbord verwacht.

Moet ik mijn boete én de sleepkosten betalen, of heb ik verweer tegen deze slechte aanduiding?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 03 sep 2020 22:22

toevallig geen foto genomen van het bord en de locatie?

of kunt u de link naar google streetview plaatsen om een idee te krijge van de situatie ter plaatse

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 sep 2020 09:28

Welke stad? HIer in Leuven, staan er meerdere grote aanwijsborden , bij het inrijden van de straat, en soms ook nog vlaggen, dat er een veegactie is op die dag. Dan heb je daar ook over gekeken.
Verder staan die E1 borden dan in de hele straat. Dat is u dus ook niet opgevallen.
Betalen is de boodschap

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”