Idd. er is rechts en parkeerzone - zonebord staat in begin van de straat na het kruispunt en is geldig tot einde zonebord.
U staat stil op de rijbaan - wat niet mag want er is een parkeerstrook.
U parkeert van het ogenblik dat u iets anders doet dan laden en lossen - in of uitstappen.
Als vb een leveringsbon laten tekenen want dat is niet laden en lossen maar een daad van handel. Men kan een ganse dag aan het laden en lossen zijn maar het laten tekenen van de laadbrief is parkeren en dus vb bij parkeerverbod is de bestuurder op dat ogenblik in overtreding.
U was sowieso in overtreding gezien u op een plaats stond waar dat totaal niet mag.
PS mocht u de vier richtingaanwijzers van uw voertuig aanzetten is nog een overtreding erbij want u duidt gevaar aan dat u zelf veroorzaakt door er te gaan staan.
Ok, bedankt, nu is het duidelijker. Maar dan zie ik elke dag tientallen zulke overtredingen die niet worden bestraft, zoals reeds gezegd, vandaar ook mijn verwarring. Wat de 4 richtingsaanwijzers betreft: klopt, die had ik aangezet om te laten zien dat ik niet rijd maar stilsta. Heel rare regel...