Overschrijden Volle Witte lijn

bram88
Topic Starter

Overschrijden Volle Witte lijn

#1 , 25 dec 2020 04:38

Ik kreeg deze week een pb met voorstel tot o.i van 174€ wegens het overschrijden van een witte lijn ...
Volgens de opstellers zou ik ter hoogte van de afrit Deurne over een volle witte lijn zijn gegaan .
Ikzelf kan mij dit echt niet herinneren of voorstellen dat dit werkelijk gebeurd is . Ik ben ook niet tegen gehouden door de politie maar kreeg gewoon plots die pv met o.i in de brievenbus .
Mijn wagen rijd op auto piloot en overschrijd normaliter nooit een volle witte lijn .
Is het normaal dat men mij dan niet even staande zou houden ?
Best gewoon betalen die 174€ of zijn er mogelijkheden om deze niet te hoeven betalen ?
Datum overtreding: 29/11
Datum op o.i :11/12
Datum ontvangst brief : 22/12

Het gaat mij echter niet om het niet willen betalen van die boete maar louter om het feit dat ik niet staande werd gehouden en ik echt denk dat het niet kan . Uiteraard bestaat de kans ook wel dat dit buiten mijn wil en besef zou gebeurd zijn .

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 dec 2020 09:15

Welk verschil zou het maken indien u staand gehouden werd?

Dit is in ieder geval geen argument waardoor de overtreding niet rehtsgeldig opgemaakt zou zijn

LeenW

#3 , 25 dec 2020 10:19

Politie is niet verplicht u staande te houden, geen idee waar u dat vandaan haalt.

Reclame

Blaatpraat

#4 , 25 dec 2020 11:27

Als u niet kunt bewijzen dat u het niet gedaan heeft (jawel: de onmogelijke omgekeerde bewijslast in België), bent u volgens de wetgeving schuldig in dit geval.
Best betalen dus...

Tip: dashcam.

Oude Belg

#5 , 25 dec 2020 11:29

Uiteraard bestaat de kans ook wel dat dit buiten mijn wil en besef zou gebeurd zijn .

Mvg
Opzet en besef zijn niet nodig om een overtreding te begaan.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”