Uitnodiging voor medich ondezoek ikv rijgschiktheid

Umi
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Uitnodiging voor medich ondezoek ikv rijgschiktheid

#1 , 31 dec 2020 14:05

Beste,
alvast bedankt voor jullie tijd,

ik zal eerst wat info geven die misschien nuttig is:
rijbewijs behaald in 2014
medebestuurder van een auto(met ouder)
op x/02/2020 heb ik een ongeval bekomen met een motor rijder deze had gelukkig enkel schaaf wonden op het motor pak en aan de motor maar is voor de zekerheid mee genomen met de ambulance.
ik was toen in fout bij het invoegen. door de politie is er toen een adem test en speeksel test afgenomen de eerste was in orde met de 2 de test zou ik positief zijn voor thc ik moest toen mijn wagen parkeren en mee gaan naar het politie kantoor waar mij een 2de test is afgenomen: de uitslag hier van kreeg ik op x/04/2020
in deze test werd vast gesteld: berekend resultaat 11.7ng/mL en resultaat 8.2ng/mL , bij het besluit staat het volgende vermeld: de teruggevonden hoeveelheid van 8.2ng/mL *9-tetrahydrocannabinol in het speekselstaal rekening houdend met de meetonzekerheid is kleiner dan de grenswaarde van 10ng/mL, vermeld in de wet van 31/07/2009 ( arktikel9, paragraaf 1). hierdoor dient dit resultaat als negatief beschouwd te worden.

nu op 31/12/2020 krijg ik het volgende van UZA centrum voor gerechtelijke geneeskunde:
Uitnodiging voor medisch onderzoek ikv rijgeschiktheid:
waarbij van wegen een opdracht van de procureur des konings bij het parket de geneesheer deskundige aangesteld teneinde van mijn medich ondezoek uit te voeren in het kader van mijn rijgeschiktheid.

nu is mijn vraag kan ik dit weigeren? of is dat niet verstandig?
is dit normale gang van zo een proces? ik vermoedde uit voorgaande resultaat dat ik negatief was verklaard toch word mij gevraagd om zeker niet mijn nagels en haar te knippen wat mij lijkt uit te maken dat ze opnieuw opzoek gaan naar het zelfde klopt dit?
kunnen ze mijn rijbewijs intrekken achteraf?
(mijn reden voor mijn gepieker, ik heb inderdaad af en toe gerookt in het weekend en ik neem aan dat dit in mijn haar en nagels zal terug te vinden zijn of ben ik hier verkeerd in?)

mvg

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding