En dan maar beweren dat anderen fout zijn.
Alle info is trouwens beschikbaar voor de politionele overheid.
Kunnen perfect opvragen om welke reden de nummerplaat werd geschrapt.
Ze moeten hun huiswerk maar zelf maken, nu pesten ze de brave huisvader die niets verkeerd heeft gedaan.
Dus goed idee van TS om dat hier aan te kaarten.
"Omkeren van de bewijsmast" zou grondwettelijk verboden moeten worden.
Niet alleen voor boetes, ook op andere vlakken waar de burger in contact (of is het conflict?) komt met de Overheid.
Omkeren van de bewijslast is een kenmerk van een zwakke of een dictatoriale Overheid. Het mag geen plaats hebben in een parlementaire democratie.
Zo, u bent er dus zeker van dat de "brave huisvaders" nooit met geschrapte platen rondrijden? Straf dat ik ze wekelijks tegenkom dan... Wat stelt u voor dat ze in de plaats doen met deze vaststellingen?
Over het omkeren van de bewijslast... Tja, dat is dan uw mening. Moest dat niet bestaan, dan sta je uiteraard nergens op gebied van verkeer. De politie ziet overduidelijk iemand verkeerd geparkeerd staan, of met de GSM bezig tijdens het rijden, en stelt er PV van op. Dat is dan woord tegen woord, want de bewijslast wordt niet omgekeerd. Aangezien een politieambtenaar beëdigd is, mogen we er toch van uitgaan dat ze geen overtredingen gaan verzinnen, aangezien we anders spreken van schriftvervalsing van een authentieke akte door een ambtenaar, waarop toch gevangenisstraffen staan van 15 jaar. Met die omgekeerde bewijslast lijkt mij dus in dit geval niks verkeerd. Perfect te verdedigen volgens mij in een democratie. Er zijn in onze democratie ook advocaten die weten dat hun cliënt schuldig is en hem zullen trachten vrij te pleiten door te zoeken naar procedurefouten. Die doen dan ook hun werk zal ik maar zeggen. Waar ik meer moeite mee heb is het flitsen van Jan Modaal tegen een "verschroeiende snelheid" van 57 kilometer per uur waar je 50 mag, na correctie 51 per uur, zonder verdere marge. Daarmee pak je mijns inziens een snelheidsprobleem niet aan, want dit is niet het doelpubliek van hardrijders dat je met de snelheidscontrole wilt klissen. Het is op dat gebied dat ik het gevoel heb dat ze te gemakkelijk de burgervader pakken, in plaats van die marge iets groter te zetten, maar zeker niet op basis van inbreuken op de inschrijving. Vervalsingen komen voor, maar eigenlijk minder dan dat het gewoon de vorige eigenaar alsnog is geweest uit mijn ervaring. De vorige eigenaar komt trouwens ook gewoon automatisch als bestemmeling van het pv uit het systeem als je de nummerplaat ingeeft, dus zo absurd is dat niet.