Scooter A klasse te snel

Vespaaaa
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Scooter A klasse te snel

#1 , 08 feb 2022 10:54

Ik heb een A klasse scooter nu is deze gister op de rollen gezet en ging die 54 inplaats van 25 meneer zei dat hij 30 dagen in beslag word genomen en ik ze alles naar het parket zouden sturen mijn scooter is voledig verzekerd alle papieren in orde , verzekering in orde wat gaat de straf worden ik zie veel over hele hoge boetes ik hoop dit niet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 08 feb 2022 11:02

Hoogstwaarschijnlijk gaat u enkel verzekerd zijn voor een klasse A, maar met deze snelheid is het geen klasse A meer en bent u dus niet verzekerd. Mogelijk hebt u dan ook geen geldig rijbewijs meer? Dit gaat in elk geval een serieuze afrekening worden.

Vespaaaa
Topic Starter

#3 , 08 feb 2022 11:13

@leenW wat is een serieuze afrekening ik ben nog nooit in aanraking met politie gekomen en ben 16 jaar

Reclame

LeenW

#4 , 08 feb 2022 11:18

Dan kan u bijgevolg ook geen geldig rijbewijs hebben voor dit voertuig. Wacht het pv af om te zien wat ze u allemaal ten laste leggen, maar verwacht u zeker aan een bedrag van 4 cijfers.

Vespaaaa
Topic Starter

#5 , 08 feb 2022 11:32

Voor een A klasse scooter heb je geen rijbewijs nodig

Franciscus

#6 , 08 feb 2022 11:38

Maar u hebt geen klasse A scooter... gezien de snelheid.
Van wie is de scooter? Wie heeft hem gekocht?
Wat staat er op het gelijkvormigheidsattest?

De bromfiets kan door het parket tot 30 dagen in beslag genomen worden. De gewraakte onderdelen worden verbeurd verklaard. Stallingskosten, takelkosten en kosten demontage zijn voor de overtreder.

Een opgefokte bromfiets levert ook een waslijst aan inbreuken op (leeftijdsvereiste, rijbewijs, verzekeringsplicht,…) met forse boetes die je zelf moet dragen.

- geen gelijkvormigheidsattest : € 60 tot € 60.000
- geen correcte inschrijving : € 60 tot € 3.000
- sturen zonder de vereiste leeftijd : € 60 tot € 3.000
- sturen moto met AM-of A3-rijbewijs of opgefokte bromfiets klasse A zonder rijbewijs : € 1.200 tot € 12.000
- geen geldige verzekering : € 600 tot € 6.000

Vespaaaa
Topic Starter

#7 , 08 feb 2022 11:50

Ik heb de scooter gekocht op het gelijkvormigheids attest staat mijn naam ik ben in de buurt van het bureau aangehouden dus mocht met de brommer in mijn handen wandelend naar daar heb met alles netjes mee gewerkt en eerlijk toegegeven dat die te snel ging

Issued

#8 , 08 feb 2022 12:36

Inzake opgefokte bromfietsen is er veel verschil naargelang het parket. Dus een juist antwoord is moeilijk te geven.

Sommige parketten zeggen dat een opgefokte bromfiets klasse a altijd klasse a blijft ongeacht hoe snel die gaat. Dit omdat de 25 per uur de door constructie bepaalde max snelheid is. In dat opzicht zijn er dan geen inbreuken op rijbewijs, leeftijd en inschrijving.

Dit vraag is ook: wat is er gebruikt of gedaan op de bromfiets op te drijven? Aanpassen varioring? Manipulatie chip? Andere uitlaat, luchtfilter? Dit kan een aantal inbreuken opleveren aangaande technische eisen bromfiets.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”