Rechten en plichten als automobilist bij politie fiets surveillance ???

nathalieyvette
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Rechten en plichten als automobilist bij politie fiets surveillance ???

#1 , 15 feb 2022 08:49

Hallo,

Wie kan mij vertellen wat de rechten en plichten zijn voor een automobilist wanneer deze een boete krijgt voor een mobiel vasthouden terwijl ik sta te wachten voor een rood stoplicht, en dan met name de rechten en plichten wanneer dit geconstateerd zou zijn door de politie op een fiets???

Ik vind het namelijk erg apart dat door een fiets surveillance boetes worden doorgevoerd, terwijl je niet staande wordt gehouden of dat je een bewijs overlegd kan worden van je "misdaad" .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 15 feb 2022 08:57

Een (tijdig verzonden), pv van een politieagent heeft bijzondere bewijskracht. U moet dan bewijzen dat u de gsm niet aan het gebruiken was. Het maakt hierbij niet uit of de agent in een combi zat, met de fiets reed of te voet was.

Ook aan een rood licht mag u de gsm niet in de hand nemen, u neemt immers nog steeds deel aan het verkeer.

Franciscus

#3 , 15 feb 2022 11:03

En de politieambtenaar moet zelf niet in uniform zijn. Om over de rest van de verhaaltjes maar te zwijgen.

Reclame

pouly

#4 , 15 feb 2022 12:08

Werd de overtreding begaan in België ? Het valt mij immers op dat in de vraagstelling heel wat woorden worden gebruikt die in België niet gebruikelijk zijn maar eerder verwijzen naar Nederland.

Drone

#5 , 16 feb 2022 18:54

Werd de overtreding begaan in België ? Het valt mij immers op dat in de vraagstelling heel wat woorden worden gebruikt die in België niet gebruikelijk zijn maar eerder verwijzen naar Nederland.
afgaande op politie vloggers uit Nederland maakt dat niet veel uit, in de "vlucht" een overtreding vaststellen is daar perfect mogelijk.

net zoals bij ons word dan de eigenaar van de nummerplaats aangesproken en aangeschreven.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”