Goededag, Indien iemand meer info over het volgende zou kunnen geven zou ik het heel hard appreciëren...
Op 1/10 ben ik veroordeeld geweest tot art 42 van de wegcode, omwille van een speekseltest dat positief was op cannabis, hier tegen is er beroep aangetekend, aangezien ik in februari in behandeling ben gegaan en gestopt ben met t gebruiken van cannabis, tegen 1/10 was ik clean maar haaranalyse was uiteraard nog positief(9 jaar gebruik - 4 maand clean toen deze werd uitgevoerd en geen manieren geprobeerd om deze te omzeilen noch haar geknipt), dit werd uiteraard voor de analyse bevestigd door mijn dokter dat deze nog cannabis zou vertonen omwille van de langdurige periode dat ik heb gebruikt. Ik had uiteraard periodieke urine testen uitgevoerd om te bevestigen dat ik clean bleef.
Nu het beroep werd aangetekend krijg ik pas een zitting in september dus bijna 1 jaar later, maar mijn art 42 mag na 6 maand herzien worden, dit zou in april zijn nu is mijn vraag of het dus mogelijk is de toepassing van art 44 in april al aan te vragen via het parket of moet ik effectief tot in september wachten hiervoor? En zo ja wat heb ik nodig om de toepassing toe te kennen in september? Ik heb nog mijn testen van vorig jaar, indien Ik nu in het kader van het beroep weer periodieke testen zou afleggen tem september, zeg naar om de 2 weken. Is dit dan voldoende of moet er nog iets toegevoegd worden?
Alvast bedankt voor de komende reacties!
Een fijne avond verder.
Mvg Axel