Verkeersfilters St-Niklaas deel II

Drone
Topic Starter

Verkeersfilters St-Niklaas deel II

#1 , 17 okt 2022 12:34

een vervolg op mijn eerder topic;

https://juridischforum.be/viewtopic.php ... ip#p696676

een kleine week geleden kreeg ik van de "schatkist" van de stad een uitnodiging tot betaling, ook al heb ik geen antwoord gekregen (tot op heden) van de sanctionerend ambtenaar.

de "schatkist" van de stad stuurt mijn antwoord door naar de GAS diensten en die beweren nu dat ik reeds op 18/8/22 een antwoord zou hebben gekregen.

Niks gezien, niet via mail en al zeker niet via aangetekend schrijven zoals vereist is.

Dat maakt dat de "beslissing" volgens de GAS diensten "definitief" zou zijn.

het antwoord dat ik via mail (vandaag) in pdf vorm krijg verduidelijkt hun "standpunt" maar ik stel mij daar toch enige vragen bij, het lijkt immers dat zij alles uit de kast proberen halen om toch maar hun gelijk te halen.

zo beweren ze dat, ondanks dat ze een zonaal bord gebruiken, het toch geldig is omdat er het symbool van een C3 bord opstaat . . .

https://drive.google.com/file/d/1_dDAW6 ... sp=sharing

tot op heden is de situatie daar ter plaatse nog steeds het zelfde . . .

bij wie kan ik dan nog terecht om zulke dingen aan te klagen buiten de rechtbanken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Topic Starter

#2 , 18 okt 2022 09:50

de sanctionerend GAS ambtenaar beweert dat ik reeds op 18/8/2022 op de hoogte zou zijn gebracht van zijn "beslising" via een normaal (niet aangetekend) schrijven, helaas niks mogen ontvangen.

Op mijn vraag hiervan de nodige bewijzen te bezorgen komt GEEN antwoord . . .

Dan is de vraag, welke (start)datum telt dan voor de 30 dagen?

Sanctionerend GAS ambtenaar claimt 18/8/2022 maar legt hiervan geen bewijs voor terwijl ik zijn beslissing pas gisteren daadwerkelijk via mail heb gekregen . . .

(ik kan altijd de originele PDF's doormailen Inzuma zodat de tekst beter leesbaar is, wat ik poste was een copy/paste om bepaalde gegevens niet openbaar te zetten.)

(het is dezelfde ambtenaar die mij 2 jaar geleden al GAS boete probeerde aan te smeren, zonder succes, voor parkeren op een privé parking dat volgens hem trottoir was en het stad geld heeft gekost)

Ergens in de communicatie van gisteren claimt deze zelfs dat het louter aanwezig zijn van het C3 (symbool) op het bord voldoende is om deze af te dwingen, de vermelding "zone" zou geen rol spelen.

Ik moet de tekst uit zen "beslissing" zelf nog eens deftig lezen (gisteren te hard opgewonden om een deftige rationele manier dat nog te doen).

Maar dat de tekst complex en dubbelzinnig is in een poging om toch maar hun "gelijk" te halen (en mensen af te schrikken) verschiet ik niet van, zeker niet van deze sanctionerend GAS ambtenaar (voormalig advocaat).

De burgemeester aanschrijven voor ik naar het parket stap, zou dat ook nog een optie zijn? kwestie van het nog proberen op te lossen "in der minne".

Drone
Topic Starter

#3 , 18 okt 2022 18:49

ik denk dat het de sanctionerend ambtenaar zelf is die achter de camera de beeldjes zat te bekijken . . .

mijn moeder rijd daar ook X aantal keer per maand door de andere knip in de breedstraat en die heeft nog niks gekregen op bijna een jaar tijd.

mijn auto valt wel op omdat het zowat de enige is in het waasland en errond (fiat strada adventure).

als ik naar de politierechtbank stap, dan moeten ze toch bewijzen dat ze daadwerkelijk mij op 18/8/2022 aangeschreven hebben, maar dat kunnen ze zelf niet (artikel 870 gerechtelijk wetboek) . . .

2 jaar geleden heb ik alle procedures schoontjes gevolgd, waarom zou ik dan nu "liegen" over het niet ontvangen hebben? zelfs de politie vind mijn brievenbus niet ( https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=9&t=137106 )

dat van 2 jaar geleden was voor het "parkeren" op een trottoir, vaststellingen zijn manueel gedaan en alle argumenten van de sanctionerend ambtenaar zijn toen van tafel geveegd + de rechter vond het dan ook laakbaar dat ze foto's van uit een bepaalde hoek trokken om mijn "overtreding" (die er geen was) erger te laten lijken dan dat het is.

In dit specifiek geval is het gebeurd door een camera.

met de communicatie van gisteren bedoel ik in 1 van de mails dat ik van de sanctionerend ambtenaar kreeg.

maar het louter aanwezig zijn van een C3 symbool op een zonaal bord en een C3 bord apart zijn toch 2 aparte dingen?

alle hulp dat ge mij kunt geven om deze zever in pakjes aan te vechten word geapprecieerd Inzuma :D

nuja, ik zal vrijdag eens horen wat ze bij de griffie zeggen, als de sanctionerend ambtenaar niet kan aantonen dat hij daadwerkelijk mij een brief verstuurd heeft dan begint de datum immers maar vanaf gisteren te lopen.

dat er vaak verkeerd bezorgd word hier is geen geheim, ik krijg nog elke maand wel post van mensen die hier niet eens wonen of post waar er enkel een huisnummer en geen busnummer op staat . . .

zelfs de vuilnis, pmd, papier en karton ophalingen lopen elk jaar wel paar keer mis omdat ze niet door hebben dat waar ik woon grote markt is en niet een andere straat, is ook altijd weer bellen en klagen.

Reclame

Drone
Topic Starter

#4 , 19 okt 2022 21:15

klacht bij parket lijkt mij dan inderdaad de beste oplossing.

aangezien de sanctionerend ambtenaar mijn dossier op zijn niveau als afgesloten beschouwd, op zijn minst de burgemeester op de hoogte stellen van mijn klacht bij het parket of niet?

vroeg of laat gaat immers de schatkist van de stad weer achter mij komen . . .

Drone
Topic Starter

#5 , 31 okt 2022 11:29

@inzuma

ik had de burgemeester aangeschreven via mail om de 'illegale' situatie aan te kaarten; dit is zijn antwoord;

Geachte heer,

Ik heb met aandacht uw e-mail en de bijhorende informatie gelezen.

Overeenkomstig artikel 6 van het KB van 21 december 2013 moet de sanctionerend ambtenaar zijn functie op onafhankelijke wijze uitoefenen en zijn beslissing op autonome wijze nemen, zonder daarbij instructies te ontvangen.

Zoals meegedeeld in de beslissing van de sanctionerend ambtenaar van 17 augustus 2022 kon u desgewenst beroep instellen bij de politierechtbank van Sint-Niklaas.

Tot slot wil ik u erop wijzen dat de bijzondere politieverordening van 23 december 2021 door de hogere overheid niet is geschorst of vernietigd en dat naast de wegmarkeringen de verkeersborden C3 correct werden geplaatst.

Met vriendelijke groeten,

dus de wegcode en wetgeving is blijkbaar niet bedoeld voor de stad . . .

illegale wegmarkeringen gebruiken, het niet correct gebruik van signalisatie, . . .

Drone
Topic Starter

#6 , 31 okt 2022 14:45

dus de wegcode en wetgeving is blijkbaar niet bedoeld voor de stad . . .

illegale wegmarkeringen gebruiken, het niet correct gebruik van signalisatie, . . .
En er nog aan verdienen via GAS ook :!:

Dat is tegenwoordig de realiteit in België
Ongecontroleerd
Onbestraft

Automobilisten zijn in alle stilte vogelvrij & feitelijk rechtenloos verklaard

Blijkbaar rest er maar 1 manier waarop je -misschien- nog politici voor hun verantwoordelijkheid kan plaatsen:

Klacht via Parket ivm de inbreuk
(niet inzake je GAS-PV, da's juridisch te laat)

Als ze het willen onderzoeken ...
Want niet zelden vervolgen ze daar weggebruikers ... net op basis van inbreuken door wegbeheerders
had geantwoord op de mail van de burgemeester; maar die is blijkbaar in verlof tot en met de 7/11 (iedereen heeft recht op verlof) volgens de kabinetschef.

heb reeds de vraag gesteld via mail naar het parket van dendermonde of ik bij hun terecht kan voor deze klacht, ik wacht hun antwoord op dit moment nog af.

het is spijtig om zien dat ze denken dat zonale borden een "heilig" middel is, dat het zijn nut heeft in bepaalde omstandigheden zal ik niet weerleggen, maar als ze er misbruik van maken . . .

het aantal misbruikte zonale borden hier in de stadskern is niet om 2 handen te tellen . . .

om het compleet te maken, nu dat de nieuwe vleugel van het stadhuis af is en de parking ervoor terug open is voor het publiek, is het mij opgevallen dat men de parkeerregels voor het stadhuis ook probeert af te dwingen met een zonaal bord met parkeren beperkt in tijd zoals hier word weergegeven van een aantal jaar terug (google streetview is nog niet up to date);

https://www.google.be/maps/@51.1651864, ... 312!8i6656

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”