Parkeren in een smalle straat

Ano-niem
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Parkeren in een smalle straat

#1 , 28 nov 2023 22:11

Hallo,

Ik woon in een smalle doodlopende straat. Er zijn veel huizen die geen oprit of garage hebben. Die mensen parkeren zich deels op de straat, deels op het voetpad. Dit mag absoluut niet want er is geen 3m vrije doorgang.
Daardoor moet al het doorgaand verkeer op het voetpad voor ons huis rijden. Ons huis staat meteen aanpalend aan het voetpad. Wij hebben dus ook schrik als we uit de deur moeten stappen omdat de mensen hier tegen 50km/u voorbij razen. Ook op onze oprit rijden is heel moeilijk. Er zijn ook nog andere ongemakken maar ik wil het hier vooral feitelijk over het issue hebben.

Wij hebben geklaagd bij de politie maar zij gedogen de overtredingen omdat er in naburige straten ook weinig mogelijkheden zijn om te parkeren.
Er wordt dus niets gedaan met onze klacht. De politie en de gemeente zijn op de hoogte van de verkeersovertredingen.
Dit kan toch gewoon niet? Ik heb al klacht ingediend bij commité P, maar wat kan ik nog meer doen?

LennieK

#2 , 01 dec 2023 11:16

en vraag misschien aan de gemeente om paaltjes op het trottoir te plaatsen? Dan kunnen de auto's er al niet meer over rijden?

Ano-niem
Topic Starter

#3 , 01 dec 2023 12:53

Wel ik ben al meer dan een jaar dit aan het rapporteren bij de gemeente. Er waren ook andere buren die geklaagd hebben. Daarop is er door de politie een brief rondgestuurd dat parkeren verboden is. Een van de buurtbewoners is een oplossing gaan zoeken voor die andere buren. Zij konden hun garage niet inrijden omdat de man die aan de andere zijde van de straat stond, weigerde zich te verplaatsen. Onder de bewoners hebben ze nu een oplossing en parkeren ze niet meer voor hun garage. Maar wij zijn niet mee genomen in de onderhandelingen. Die bemiddelaar heeft dan gevraagd om deze beslissing ook te delen met de rest van de straat maar de politie heeft dit nooit willen doen. Ik heb nog verschillende keren contact opgenomen met de politie om het blijvend probleem aan te kaarten maar er werd dus niets gedaan. Ik was ook niet op de hoogte dat er een onderling akkoord was met de buren. Daar zijn wij nu per toeval achter gekomen. Ik heb terug geklaagd en gedreigd met een klacht bij commité P.
Er is begin deze week een buurtvergadering geweest. Daar heeft de burgemeester zaken uit mijn e-mails staan voorlezen. Hij heeft die zaken ook volledig uit de context getrokken want ik vraag geen boetes voor de foutparkeerders maar wel een oplossing. De burgemeester heeft echt ruzie gestookt. Hij zei oa dat er nooit klachten zijn geweest tot wij er zijn komen wonen.
Daar stonden wij dus alleen met onze klacht want niemand heeft durven zeggen dat zij ook niet blij zijn met hoe er hier wordt geparkeerd in de straat.
Er werd daar beslist dat ze het foutparkeren gewoon gaan gedogen.
Wat kunnen we nu nog doen?
Praten met de buren lukt niet. Daarom dat ik het altijd al gedaan heb via politie en gemeente.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”