Ik wil graag jullie inschatting van mijn situatie en de kans dat een politierechter mijn beroep gegrond verklaart.
Feiten:
Op 12 juni 2025 kreeg ik een GAS-parkeerretributie omdat de stad beweert dat mijn voertuig 10 minuten stil stond in een laad- en loszone zonder dat er laad- of losactiviteiten plaatsvonden of iemand in/uit het voertuig stapte. Om kort te schetsen: ik kwam mijn vriend ophalen, spullen inladen en zijn direct vertrokken naar onze bestemming.
Bij mijn bezwaar had ik een gedetailleerde tijdlijn opgesteld, met bewijzen:
Uit deze tijdlijn blijkt dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het voertuig daadwerkelijk 10 minuten onbeweeglijk stond, laat staan zonder laad- of losactiviteiten.
Ik heb de stad ook gevraagd dat, indien mijn bezwaar werd afgewezen, zij de foto’s van hun vaststelling zouden bezorgen die aantonen dat ik daadwerkelijk zo lang stilstond.
Probleem met het dossier van de stad:
Conclusie:
Door het ontbreken van sluitend bewijs en de aannemelijke tijdlijn van mijn kant, is er voldoende redelijke twijfel over de feitelijke duur van de stilstand.
Dit lijkt een sterke basis om de boete bij de politierechtbank te laten kwijtschelden.
Vragen:
Alvast bedankt voor jullie inzichten!