Raad bij het volgende:
Mijn vriend kreeg een PV waarin stond dat hij:
1) op een woonerf verkeerd stond geparkeerd
2) technische keuring vervallen
Boete: 50 euro
Hij aanvaardde dit niet en diende een bezwaar in met de volgende redenen in:
1) volgens de wet moet er op een duidelijke manier platen en of P's aangebracht worden. Dit was echter niet het geval en 2 weken na het bezwaar van mijn vriend stonden de nodige borden en P's er opeens wel.
2) zijn technische keuring is niet vervallen en enkele maanden na het voorval zijn we ook nog eens tegengehouden op de autosnelweg waarin de agent in kwestie weer dacht dat de technische keuring vervallen was. Na het tonen van de papieren zagen ze dat er blijkbaar een fout in hun systeem staat en de technische controle toch nog in orde is.
We kregen geen antwoord op ons bezwaar tot op vandaag dat we een brief kregen van het parket van de procureur des Koning met daarin de eis om 170 euro te betalen. Een verhoging van 120 euro! Op de brief staat nergens een contactpersoon ofzo wat verre van in de geest is van het Handvest voor de gebruiker van de openbare diensten.
Hier in Borgerhout (intra muros) zijn zowat geen parkeerplaatsen en dat heeft ook al meermaals in kranten en "De Antwerpenaar" gestaan. De weinige parkeerplaatsen worden geschrapt zodat het als bewoner met een parkeerkaart onmogelijk wordt om te parkeren. Iedere dag staan wij op met de schrik om nog maar eens valselijk tegengehouden te worden voor een zogezegd vervallen technische controle of een zoveelste overijverige politieagent die wat aan burgerpesten doet.
Wat kan mijn vriend doen tegen 1) het steeds valselijk beschuldigen en tegenhouden van de auto voor een zogezegd vervallen technische keuring
2) tegen de non-communicatie van het parket in de meer dan verdubbeling van de boete?
Alle hulp is welkom en apprecieer ik enorm.