M.i. heeft Inazuma het bij het correcte eind met wat hij hierboven schreef: behalve indien u kan bewijzen dat het P.V. materieel verkeerd is, is het véél beter om weg te blijven uit de rechtbank. Politierechters zien dagelijks allerhande creatieve geesten verschijnen; ik heb er ooit één tijdens een zitting tegen de beklaagde (die een boete weigerde te betalen) weten snauwen 'Het is nooit een goed idee om met zoiets naar de rechtbank te komen, nooit!'.
Uw plannetje en 'aannemelijk scenario' zal het daar welgeteld 10 seconden uithouden vrees ik want het bewijst niets, ook al hebt u in de feiten mogelijk gelijk.
Volstaat het niet om de rechter te doen twijfelen? Bij twijfel volgt de vrijspraak.
Het PV doet geen melding van een huisnummer waar mevrouw zou zijn overgestoken.
De werkelijke afstand werd ook niet gemeten. Hoe kan die agent dan weten dat dat minder dan 30 meter was?
De afstand van haar eindbestemming ligt al verder dan wat op het PV staat. Dus dit kan al niet kloppen (twijfel over correctheid).
Gezien het slechte weer worden afstanden nog slechter ingeschat.
Die agent wordt dan als getuige opgeroepen en zal dan moeten aantonen thv welk huisnummer de combi stond toen de auto voor hem stopte om mevrouw te laten oversteken. Wat was de afstand tussen de combi en mevrouw? Hoe kan die agent de afstand inschatten van mevrouw t.o.v. het zebrapad.
"Was het echt minder dan 30m?" Twijfel.
Zo stel ik me dat toch voor in de ideale wereld