#12 , 10 apr 2019 01:23
Het is geen kwestie dat het moeilijk te begrijpen is maar enkel dat de communicatie niet goed of alleszins niet voldoende was en nog steeds niet is.
We begrijpen maar al te goed dat wij in de fout zijn, hoe de omstandigheden die ertoe hebben geleid, ook waren. En dat we de juiste overdracht van documenten moesten doen, was ook duidelijk. En dat hébben we ook gedaan, binnen de 48h! Maar nergens, ook niet toen ik belde voor inlichtingen bij de politie zelf, is er ons niet gezegd dat de nummerplaat geschrapt werd. En tenzij je daar al mee te maken gehad hebt, wéét je dat ook niet! Zelfs mijn verzekeringsagent waar ik alles aan uitlegde, heeft enkel de overdracht van de oude naar de nieuwe brommer gedaan en dus geen nieuw kenteken aangevraagd.
En ik weet niet wat de gevolgen hiervan precies gaan zijn. Voor het financiële luik kan ik de som zelf wel (ongeveer) maken: boete ivm DIV, boete ivm de verzekering, stallingskosten, takelkosten, etc.
Maar heeft dit ook een staartje voor mijn dochter zelf? Zal zij voor de rechtbank moeten verschijnen? Heeft dit een gevolg voor haar verdere leven? Moet ik een advocaat inschakelen?
En ik heb het gesprek tussen mijn dochter en de politie ook kunnen volgen omdat ze me onmiddellijk in paniek opbelde. Het gesprek was op een beschuldigende en honende toon. Er werden beschuldigingen geuit over het feit dat ze haar brommer zou gestolen hebben en dat ze misschien de documenten zou vervalst hebben.
Dat is toch geen correcte manier van handelen? Die onvriendelijkheid is toch niet nodig? Of zie ik dat ook verkeerd?