Verloopig rijbewijs 18M en tegengehouden

Stefanie123x
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verloopig rijbewijs 18M en tegengehouden

#1 , 24 okt 2019 15:30

Hallo , ik heb eens een vraagje.
Kort samen gevad ik had een verlopig rijbewijs M18 , in maart ongeveer kreeg ik telefoon van de opvang van mijn zoontje , dat hij ziek was met hoge koorsten , ik kon niemand bereiken dus heb ik met mijn vriend ( die op dat moment geen rijbewijs had) mijn zoontje gaan ophalen ,
Ik had nog geen autostoelen ( want zoontje was 5j) dus had ik mijn zoontje zo vastgeklikt met snel snel te willen zijn had ik dus MIJN eigen gordel vergeten aan te doen, toen ik aan het rijden was heeft mijn zoontje zich blijkbaar los geklikt en gaan liggen op de achterbank ( haf dit niet gezien aangezien ik aan het rijden was ) nu ondertussen heb ik mijn vast rijbewijs , ik ben nog nooit moeten voorkomen en heb ook een blanco strafregister , nu gaat deze zaak in kovember voorkomen voor deze feiten , ondertussen heb ik al een advocaat genomen waar ik volgende week mijn afspraak bij heb ( hij heeft het dossier opgevraagd bij de rechtbank) maar waar aan moet ik mij verwachten ? Een boete terrecht natuurlijk ! Ik weet dat ik grote fouten begaan ben ! Maar rijvebod ? Intrekking van mijn rijbewijs? Ik heb mijn rijbewijs nodig aangezien ik met de nacht werk. Ik alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian

#2 , 25 okt 2019 08:44

Kan u ons vertellen op basis van welke artikelen u gedagvaard bent? Dat staat steeds vermeld in de dagvaarding: de papieren die de deurwaarder u overhandigd heeft.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

WizardGandalf

#3 , 25 okt 2019 09:15

Ik had nog geen autostoelen ( want zoontje was 5j)
???? Net OMDAT uw zoontje 5 is, zou je een autostoel moeten hebben!
dus had ik mijn zoontje zo vastgeklikt
Levensgevaarlijk! Wij hebben ooit een zwaar ongeluk gehad (zelf niet in fout, roekeloos rijgedrag van een andere bestuurder), en had ons zoontje niet correct in een goede autostoel vastgeklikt gezeten, was hij er niet meer geweest, wisten de hulpdiensten ons te vertellen. Zoontje had niets, wij wat schrammen en builen.
met snel snel te willen zijn had ik dus MIJN eigen gordel vergeten aan te doen, toen ik aan het rijden was heeft mijn zoontje zich blijkbaar los geklikt en gaan liggen op de achterbank ( haf dit niet gezien aangezien ik aan het rijden was )
Geen idee waarvoor je moet voorkomen, want dat vertel je niet, maar los daarvan: als je ook maar iets inzit met uw kinderen, klik ze dan correct vast in een goede autostoel in de wagen!
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Stefanie123x
Topic Starter

#4 , 27 okt 2019 19:03

Hallo bedankt voor de reacties , ik ben bij de advicaat geweest ( deze is echter een plaats vervangende politie rechter in antwerpen , een rijvebod sluit hij uit omwille van mijn blanco strafregister , ( of opschorting of zoiets).
Wel een boete van een paar honderden euros dus daar hou ik mij wel aan vast alvast befankt voor de info

Ghentian

#5 , 28 okt 2019 10:21

We zullen zien; laat ons weten wat het geeft.

Stefanie123x
Topic Starter

#6 , 12 nov 2019 19:53

Zal ik dien het gaat morgen voorkomen.

Stefanie123x
Topic Starter

#7 , 13 nov 2019 15:15

Hallo , het is voorgekomen ,
Ik heb 8 dagen rijverbod gekregen in het weekend uit te voeren ,
1000€ boete waarvan 400€ met uitstel.

johangel

#8 , 13 nov 2019 22:31

goed mee weggekomen Stefanie.
En let niet op die caférechters hier, iedereen maakt fouten en slechte inschattingen,maar koop je toch maar een autostoel.
J.

Ghentian

#9 , 14 nov 2019 11:20

Mensen hier zijn geen caférechters: integendeel. Inazuma heeft een zeer degelijke analyse van de situatie gemaakt. Het toont enkel aan hoeveel vrijheid de strafrechter heeft.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”