economisch total loss auto

mustafav
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

economisch total loss auto

#1 , 27 dec 2019 20:01

Beste

Mijn auto is economisch totaal verlies verklaard na een ongeval in november.die moet terug technisch controle gaan.mijn vraag is krijgen wij oproep van de controle of moeten zelf een afspraak maken?en wat als wij niet op de controle gaan?want wij hebben probeert te herstellen maar het kost veel geld.wat moet gebeuren met de auto?wordt het automatisch geschrapt en chassisnummer vernietigd?ik heb pas in januari een ander auto mag ik dan blijven rijden tot die datum?
Beste wensen..

Mvg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 27 dec 2019 20:34

Je zal zelf een afspraak moeten maken met de controle.
Juist omdat het zoveel kost is de wagen total loss verklaard.
Je moet zelf de nummerplaten terugzenden om te worden geschrapt. Zolang je die bijhoud, wordt uw wagen NIET geschrapt

Issued

#3 , 27 dec 2019 21:21

Indien uw wagen niet gekeurd is mag u niet rijden. Indien uw wagen zoveel schade heeft dat hij niet door de keuring geraakt mag u er zeker niet mee rijden. U kan hiervoor boetes krijgen.
Indien de expert heeft geoordeeld dat er bepaalde belangrijke schade is, moet uw wagen verplicht gekeurd worden voor hij terug in het verkeer gebracht wordt. U mag dus niet zomaar met uw huidige wagen blijven rijden.

Reclame

mustafav
Topic Starter

#4 , 29 dec 2019 02:46

heel erg bedankt voor de antwoorden die ik kreeg waren helemaal duidelijk .
Ik schreef naar andere sites helaas niet eens antwoorden.
dank u.mijn beste wensen.
mvg.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”