Parkeren van camper

Marieca
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Parkeren van camper

#1 , 04 feb 2021 21:29

Ik heb een camper van 5,5 m lang en kan deze niet bij mijn huis parkeren. Ik heb geen parking.
In het dorp is een openbare parking waar ik de camper zet als ik er niet mee rijd. Ik heb ook een gehandicapten parkeervergunning. Ik maak gebruik van de plaatsen die daarvoor zijn aangewezen. Nu wordt ik vaak lastig gevallen door mensen die beweren beheerder te zijn van een ontmoetingscentrum dier aanlandt aan de parking. Zij beweren dat de parking van hun is en dat ik er niet mag staan.. de politie heeft eens gezegd dat ik er maar 24 uur mag staan . Vandaag werd ik weer uitgescholden en bedreigd met wegslepen door een mij niet bekende man die beweerde de beheerder te zijn. Mag ik daar nu staan of niet. Er staat geen bord verboden voor campers.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 04 feb 2021 22:26

als dat een parkeerplaats is die conform de wetgeving aangeduid is voor personen met een beperking dan mag u daar staan.

heeft u een link naar google streetview van de plaats?

Issued

#3 , 05 feb 2021 01:36

Wat is de MTM van uw camper? Of gemakkelijker: welk rijbewijs heb je nodig voor dat voertuig?

Reclame

pouly
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 feb 2021 11:21

Als het een openbare parking is mag ik veronderstellen dat daar steeds plaats is. Uw camper daar parkeren voor meerdere dagen/weken zal misschien wettelijk volledig in orde zijn maar menselijk gezien zou ik deze dan toch niet parkeren op een parkeerplaats voor personen met een handicap, zelfs al heb je zelf een parkeerkaart, maar op een gewone parkeerplaats. Wedden dat je veel minder opmerkingen/tegenkanting zal krijgen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”