Oversteken bij een rotonde - richting?

king nero
Topic Starter

Oversteken bij een rotonde - richting?

#1 , 12 sep 2022 16:02

Onze (9-jarige) zoon leerde vandaag dat het oversteken als voetganger met de rijrichting van de rotonde dient mee te gaan.
(S) = Start en (A) =Aankomst, zie fluo lijn.

Heeft dit ergens een onderliggende reden?
Indien je maar 1 keer dient over te steken, lijkt me dit veiliger dan 3x om op hetzelfde eindpunt te geraken, maar misschien geldt deze "regel" enkel maar indien je moet kiezen tussen een gelijk aantal straten dwarsen (zoals op onderstaande foto afgebeeld)?

Afbeelding

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 12 sep 2022 16:20

Ik vermoed voor de zichtbaarheid? Er is in elk geval geen wettelijke basis en ik deel uw mening dat 1x oversteken veiliger is.

Thomas Morus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2022 18:20

Met de rijrichting mee is toch zeer slechte raad???? TEGEN de rijrichting in is logischer en vooral veiliger omdat de automobilisten de voetgangers dan beter kunnen zien.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 sep 2022 15:56

Volstrekt mee eens ...desnoods een gaan praten met de dienst 'verkeer' bij de politiezone die de school kunnen 'terechtwijzen'.

Voor Inazuma.. in de hoop dat daar iemand zit die iets van verkeerswetgeving afweet.

king nero
Topic Starter

#5 , 25 sep 2022 14:40

Dank voor de feedback - heb even weggeweest daarmee dat de reactie wat laat komt.
Ik kaart dit aan met de school.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”