Pagina 1 van 1
parkeerbeheer
Geplaatst: 05 jun 2014 23:52
door jbleus
Kan dit zomaar als je een geldig ticket aangekocht hebt ?
Dit antwoord kreeg ik toen ik uitleg vroeg over de boete:
Op 01/06/2014 heeft U een retributiebon ontvangen, omdat er geen geldig parkeerbewijs voorlag in uw voertuig, hetzij een parkeerticket uit de automaat, hetzij een geldige bewonerskaart,aannemerskaart, hetzij een geldige kaart voor personen met een handicap, hetzij een geldige parkeerschijf, hetzij een geldige registratie gebeurde via het SMS-parkeren. Het verkeersreglement bepaalt in artikel 27.3.1. dat indien er automaten in de straat staan het parkeren dient te gebeuren volgens de daarop vermelde richtlijnen.
Het is zo dat ongeacht de reden en de al dan niet geplande duur van het parkeren in de betalende zone er steeds een geldig parkeerbewijs dient te liggen achter de voorruit of een registratie diende te gebeuren via het SMS-parkeren.
Bij nazicht van de foto’s hebben we kunnen vaststellen, dat er GEEN geldig parkeerbewijs zichtbaar achter de voorruit op het ogenblik dat de retributiebon werd uitgeschreven. Op de ticketten die u uit de automaat neemt staat duidelijk leesbaar de melding dat de ticketten dienen geplaatst te worden achter de voorruit. Op de foto’s is duidelijk te zien dat het ticket onder uw ruitenwisser geplaatst werd. Dit is bijgevolg geen geldige manier om een ticket te plaatsen.
Re: parkeerbeheer
Geplaatst: 06 jun 2014 09:12
door LeenW
Vrij belachelijk als ze het zien zitten en toch de boete geven, maar in theorie hebben ze natuurlijk gelijk.
Het is ook niet echt slim om het daar te steken trouwens, een flauwe plezante kan dat zo wegpakken en dan heb je ook een boete.
Re: parkeerbeheer
Geplaatst: 06 jun 2014 09:43
door Turaki
Lijkt mij ook een beetje miereneukerij. Ik vraag mij sterk af of een rechter deze argumentatie wel gaat volgen, maar aan TS om te beslissen of hij dit risico wil nemen.
Re: parkeerbeheer
Geplaatst: 06 jun 2014 12:20
door roharro
Lijkt mij ook een beetje miereneukerij. Ik vraag mij sterk af of een rechter deze argumentatie wel gaat volgen, maar aan TS om te beslissen of hij dit risico wil nemen.
Ik zou op dezelfde manier antwoorden aan het parkeerbedrijf:
"Alles is relatief, wat de achterkant van de voorruit is hangt af van de plaats van de waarnemer, bijgevolg heeft een voorruit geen vaststaande achterkant".
Re: parkeerbeheer
Geplaatst: 06 jun 2014 13:09
door Alfred J
Is dit geen verzuurd parkeerbedrijf dat niet tegen acties als deze kunnen en daarom zo'n belachelijk argument uit hun hoed toveren?
https://www.youtube.com/watch?v=8E2ei-d-qOM" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: parkeerbeheer
Geplaatst: 06 jun 2014 14:02
door snellemichiel
"Alles is relatief, wat de achterkant van de voorruit is hangt af van de plaats van de waarnemer, bijgevolg heeft een voorruit geen vaststaande achterkant".
Wel ja ... daar heeft u een punt.
Re: parkeerbeheer
Geplaatst: 06 jun 2014 14:17
door Franciscus
Wel een binnenkant en een buitenkant.
Re: parkeerbeheer
Geplaatst: 06 jun 2014 15:17
door roharro
Wel een binnenkant en een buitenkant.
Moesten ze het zo geformuleerd hebben dan was het duidelijk, maar er staat" achter" de voorruit. Als ik in mijn wagen zit dan is voor mij "achter de voorruit" aan de buitenkant van mijn wagen.
Het is dus niet precies genoeg geformuleerd......
Re: parkeerbeheer
Geplaatst: 06 jun 2014 23:51
door jbleus
Inderdaad, achter de voorruit kan je op 2 manieren bekijken . Ik heb de boete al betaald omdat ik een negatief antwoord van de firma had gekregen .
Ik ga toch een aangetekend schrijven sturen naar de hoofdzetel , de manier waarop ze tegenwoordig boetes uitdelen is wraakroepend.
Bedankt voor jullie reacties
Re: parkeerbeheer
Geplaatst: 07 jun 2014 13:22
door Franciscus
Die privaat firma's werken in opdracht van het gemeentebestuur.
Re: parkeerbeheer
Geplaatst: 07 jun 2014 14:07
door mava105
de manier waarop ze tegenwoordig boetes uitdelen is wraakroepend.
De wijze waarop ze een boete uitdelen of PV opmaken is tegenwoordig bijna altijd wraakroepend voor de betrokkene.
Maar moeten ze u daarom zomaar laten begaan?
Re: parkeerbeheer
Geplaatst: 07 jun 2014 17:44
door Franciscus
Neen, natuurlijk niet maar daarvoor zijn er ook procedures om in beroep te gaan bij de rechtbank.
Re: parkeerbeheer
Geplaatst: 12 jun 2014 15:38
door Gebruiker21
de manier waarop ze tegenwoordig boetes uitdelen is wraakroepend.
De wijze waarop ze een boete uitdelen of PV opmaken is tegenwoordig bijna altijd wraakroepend voor de betrokkene.
Maar moeten ze u daarom zomaar laten begaan?
Topic Starter heeft in dit geval wel een punt. Hij had betaald voor de parkeerbeurt + het parkeerticket was duidelijk zichtbaar voor de parkeerwachters. Enkel een boete uitdelen omdat het op een "verkeerde plaats" zat, vind ik er ook zwaar over.
Moest ik van de topic starter zijn, ik zou mijn verhaal naar de media sturen. De Tijd ga je er niet mee halen, maar Het Nieuwsblad of Het Laatste Nieuws vinden dit soort verhalen wel leuk om in de krant te zetten. Je kan natuurlijk eerst het parkeerberdrijf zelf aanspreken en hen melden dat als dit niet op een fatsoenlijke manier opgelost wordt, je alsnog naar de media stapt met dit verhaal. Mogelijk willen ze dan wel een "commerciële geste" doen.
Ik heb mijn buik vol van dit soort bedrijven, nadat ik een retributie onder de ruitenwisser kreeg, omdat HUN SYSTEEM om SMS-parkeren te checken op dat moment buiten werking was. Hun redenering was: "Dan steken we iedereen zonder ticketje maar een retributie onder de ruitenwisser, en dan zullen die die via SMS geparkeerd hebben wel reclameren." Slaat natuurlijk nergens op. Moest ik moeite gaan doen omdat zij hun job maar half doen. In mijn mail heb ik duidelijk mijn ongenoegen laten blijken, maar zou vonden hun manier van doen zelf normaal, blijkbaar.
Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen: willekeurige facturen gaan rondsturen. Mensen zullen wel reclameren, maar met wat geluk zullen er ook tussen zitten die de factuur gewoon betalen. Kassa, kassa...