Ik heb vanaf zondagavond tem. dinsdagavond m'n wagen aan de oprit van de douaneparking geparkeerd in Mechelen (dit was blijkbaar nog geen parkeerzone maar ik ging uit van wel aangezien het er vol stond met andere wagens).
Nu kwam ik vandaag terug bij de wagen en kwam ik 2 parkeerboetes tegen (van maandag en dinsdagochtend). Er zat tussen beide boetes 24u en enkele minuten in.
In de tussentijd na boete 1 ben ik niet meer bij de auto geweest (vertoefde in buitenland) en zag dus beide boetes pas vanmiddag (dinsdag) liggen.
Toch een vraagje zijn het retributies (tijdsgebonden)
Of zijn het effectief bericht van overtreding wegens een inbreuk op de wegcode parkeren op plaats waar het niet mag?
Hebt u twee papiertjes gevonden en wat stond daarop.
Het maakt niet uit of u de eerste boete gezien hebt op niet. Met die logica zou u een maand lang kunnen parkeren voor de prijs van 1 boete. Zolang het over 2 verschillende dagen gaat, zijn die boetes terecht.
Ik stond inderdaad aan de rechterkant die volledig vol stond met andere wagens, dus ook niet naar de borden gekeken en mij er gewoon tussen geplaatst. https://www.google.nl/maps/@51.0279505, ... mLqe_A!2e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor t snelle antwoord.
Is de kans groot dat dit voor de rechtbank zal komen en kan een rechter dus alleen mijn motivatie goedkeuren? Of is dit sowieso van toepassing als ik niet akkoord ga met de 2e parkeerboete?
Ofwel ziet OM nu de relatie tussen beide PV's en volgt de redenering die is aangegeven ofwel sturen ze beide toch naar rechtbank en beslist die ... maar wat mij betreft voortgezet misdrijf. U stond in overtreding en u bleef daar staan.
Heb nu de eerste boete al betaald, maar ik zie dat de behandelaar zich blijkbaar een week heeft vergist.
De 2 briefjes op m'n vooruit zijn van 16 en 17/09, en in de 2 brieven staat 22 en 23-09 als datum van de overtreding. Meld ik dit ook?