Ik was laatst getuige van een aanrijding tussen een prioritair voertuig en mijn voorligger. Het prioritair voertuig had blauwe zwaailichten en geluidssignaal aan.
Het prioritair voertuig bleef haperen aan die auto tijdens het rijden tussen de 2 fillestroken . Zijn linker zijde heeft van achter tot voor een lelijke kras en deuk.
Die persoon kon niet meer naar rechts uitwijken, omdat hij al tegen de volle witte lijn reed, en er geen pechstrook was.
Het prioritair voertuig was een groene bestelwagen van de federale politie voor gevangenentransport tussen de rechtbank en gevangenis.
Na de aanrijding stopte het prioritair voertuig en de auto voor mij. Er kwamen 2 agenten uit die bestelwagen gesprongen. Hij deed redelijk grof tegen de bestuurder waartegen hij gereden was.
Die bestuurder vertelde mij later ook dat hij bedreigd werd met 'en als je nog veel noten op uw zang hebt, mag je bij ons in de combi komen zitten en meegaan'
Zijn opdracht bleek blijkbaar ook niet zo dringend te zijn, aangezien hij op zijn gemak kon stoppen en uitstappen om van zijn voeten te maken tegen de bestuurder.
Aangezien ik alles gefilmt heb via dashcam, vertelde ik mijn voorligger dat ik alles op video heb.
Het is een set van 3 camera's. Een aan de achterkant, voorkant en een die binnen de bestuurderscabine filmt.
De agent kwam daarop naar mijn wagen gelopen, en eiste de beelden op. Ik weigerde die te geven, aangezien het bewijsmateriaal is.
Hij stak daarop zonder toestemming zijn arm door mijn ruit en pakte de camera van de voorruit af, en probeert het SD kaartje uit te nemen. dit lukte hem niet. Hij smeet de camera vervolgens naar mij toe.
Hij had de derde camera binnen niet gezien, daarop staat dat hij het SD kaartje probeert te stelen. Ik heb de beelden dus nog.
nu mijn vragen
Wat met de beelden?
gezien de wet op de privacy kan ik de beelden niet zomaar geven aan mijn voorligger.
Ik kan ze ook niet naar de politie brengen, want ze zijn betrokken partij. Die zouden waarschijnlijk nogal lachen.
Stuur ik ze naar comité P ? kan ik ze bijhouden tot de zaak door de voorligger behandeld wordt voor de rechtbank?