#2: Ik betwist de afstand. Ik besef de absurditeit om te discussiëren tussen 25 meter of 35 meter, maar het gaat hier over vlot 20 meter 'misrekent'. Het verschil tussen boete of geen boete.
Verder #3: ik ben in het verleden nog al aangesproken door agenten (vriendelijke waarschuwingen over niet fietsen door werkzaamheden (stilliggende) als waarschuwingen over de staat van het wegdek op mijn route. Soms zelf met afgeven identiteitskaart. Echter nooit met gevolg boete achteraf. Ik veronderstel(de) dat mij op het moment van vaststellen overtreding, ook moet duidelijk gemaakt worden dat een agent dit vaststelde toen hij mijn persoon controleerde. Kan echter mis zijn in dit laatste, maar dit is geen kernpunt in mijn zaak.
edit "4: Ik ben mij ook bewust dat andere overtreders irrelevant zijn voor mij. Ik haal mijn partner er voornamelijk bij omwille van het feit dat zij getuigd over de locatie van oversteken. De zichtbaarheid haal ik er op zijn buurt dan weer bij voor het aantonen dat vooral problemen heb met het vermogen van de agent om een correcte vaststelling te maken. Niet met mijn mogelijkheid om het zebrapad op te merken of mijn beslissing over te steken (op een wettelijk correcte plaats, 30+m van zebrapad).
Verder ivm afschrift pv; ik heb de pv pas een week later per post ontvangen. De agent had geen interesse te blijven staan in de regen (zie; direct weg na pascontrole, geen opmeting).
Ik stak trouwens niet schuin over, want dat zou inderdaad een overtreding zijn, en daar doe ik niet aan mee. Met 10m van zebrapad uitkomen bedoel ik. Recht oversteken op 40m en richting zebrapad stappen tot 10m alvorens aangesproken te worden. Dit punt is gebruikt als 'oversteekpunt', terwijl dit onmogelijk is.
Verder; de vraag is vooral, hoe sterk het mijn partner als getuige. Ik begrijp ook dat iedereen zijn vader / moeder / broer / nonkel zo kan gebruiken... maar toch, onder eed? Ik weet het niet en vraag het hier