De wegcode beschrijft duidelijk hoe snelheidsborden eruit moeten zien. Een defect elektronisch bord beantwoordt hier niet meer aan met alle gevolgen van dien. Bij mijn weten is een spelletje micro macro niet opgenomen in de wegcode en kan een rechter dus niet anders dan het verkeersbord als onbestaande beschouwen.
Er moet toch ergens een grens liggen om een bord 'defect' te noemen? Stel dat zo'n bord uit 500 ledjes bestaat (ik zeg maar iets hé), vanaf wanneer noem jij het 'defect'? 1? 10? 100?
Imo is het aan de rechter om te oordelen waar die grens ligt.
Dat is geen excuus.
De gemeente of gewest is niet verplicht om een elektronisch bord te plaatsen.
Indien ze dit plaatsen moeten ze ook instaan voor het onderhoud en het herstellen van die borden.
De wet is duidelijk hierin. Verkeersbord niet conform de wet? Niet geldig.

Hoe bedoel je 'de wet is hierin duidelijk'? De wet legt aan verkeersborden volgende voorwaarden op:
- ze moeten regelmatig zijn naar de vorm
- ze moeten voldoende zichtbaar zijn
- ze moeten conform de wegcode opgesteld zijn.
Als er 1 van de 500 lampjes defect geraakt, voldoet het dan automatisch hier niet meer aan volgens jou?
Een mot die één van de lampjes bedekt heeft hetzelfde effect als een defect lampje => niet meer voldoende zichtbaar?
Voor mij is een elektronisch verkeersbord met 499/500 werkende lampjes nog steeds regelmatig naar de vorm en voldoende zichtbaar, en ik hoop volgens een rechter ook.