geluidsoverlast buren

eva1
Topic Starter

geluidsoverlast buren

#1 , 03 mei 2013 00:13

Beste mensen,dit is waarschijnlijk een alledaags verschijnsel,geluidsoverlast;
Ik ga proberen het verhaal zoals ik het beleef,neer te pennen.
Ik woon hier reeds 5j,wat een story op zich was.
een oud versleten,opgelapt appartement.waar op eerste zicht alles ok was.
er waren veel verhuizingen,kortom een komen en gaan...
op 1 juni 2008,kwam ik daar wonen,15 oktober werd de gezamelijke verwarmingsketel opgezet,eind november werd de meterstand opgemeten(ik betaalde reeds van 1 juni 150eu voorschotten op de verwarming en diversen.(lees onkosten)
Na contakt met enkele huurders,kwam ik tot de vaststelling ze allen procedeerden tegen die abnormale kost.
ze verloren een na een,machtig rijke eigenaar,ingedekt door advokaten enz...
ik procedeerde ook,verloor zoals de anderen,en werd met extra kosten,procedure opgezadelt zoals de anderen...
diegene die toch verhuisden,betaalden zowiezo de rekening,en verloren waarborg plus een verbrekingvergoeding.
zoals de andere overblijvende(oude)buren,ging ik in beroep.
in totaal hadden we 3 expertises afzonderlijk per bewoner.
t gebouw werd afgekeurd,betonrot,houtrot,isolatie verouderde cv enz....
volgens contrakt word ieder opgezegd daar t gebouw in 2015 word afgebroken.
nu stonden er 9 appartementen vrij.
die hebben ze nu voor de 22 maand resterend voor afbraak herverhuurd,aan halve huur;
wij betalen nog steeds de volle huur,zoals in ons contrakt.
met die huur voor 22 maand zijn ander soort mensen ingetrokken,roma z
igeuners,studenten die met 4 een appartement afhuren enz...
naast mij o.a.
reeds 6 weken verdroeg ik lawaai,house warming partys van 23h s avonds tot 08h s morgens.zo ook de andere huurders.we stelden een beleefde niet aanvallende noch kwetsende brief op,die in de liften aangeplakt werden.daar we allen schrik hebben.we kregen allen respons door een wederbrief,waarin ze aankondigen zaterdag aanstaande een house in warming party te zullen hebben,en om t ons makkelijk te maken van 12h s middags tot 00h s nachts.ondertussen maken ze gewoon verder kabaal,lopen in de gang,slaande deuren,loeiharde muziek,alle dagen,reeds 6 weken.ik ben voor t eerst prikkelbaar,slapeloos en depressief geworden.mijn orientatie is 0/mijn werk en sociaal leven lijden er onder.verhuizen kan ik niet;ik heb nog 1 jaar te gaan en dan einde contrakt.mijn borg recupereren....ik slaap niet meer.als ik de politie bel,gaan er repressailles volgen,zoals bij de andere buren.wat kan ik doen?wie heeft me raad?dankuwel bij voorbaat.eva

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 03 mei 2013 09:10

Andere woning zoeken, huur opzeggen (3 maanden vooropzeg, geen schadevergoeding aangezien u er reeds 5 jaar woon)t.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

eva1
Topic Starter

#3 , 11 mei 2013 15:08

verhuizen is helaas niet direct mogelijk;
ondertussen ondanks politie gaat het alle dagen zo verder,na 23h s avonds dus;
ik schakelde de syndicus in.
afwachten,doch echt niet prettig,om geen nachtrust te hebben;

Reclame

Terug naar “Andere”