Ik vind maar weinig antwoorden op het net voor mijn vraag. en mijn verhaal doen tegen de eerste de beste onbekende persoon vind ik maar niks.
Mijn verhaal :
Ik heb 3 maanden in voorhechtenis gezeten voor wiet handel.
ik ben vrijgekomen zonder voorwaarden, ook na de correctionele uitspraak heb ik geen voorwaarden gekregen.
enkel 2 jaar voorwaardelijk. een boette van 600€ en ik moet 27.000€ terug betalen aan de staat.
Mijn mede-kompaan heeft geen boette gekregen maar een werkstraf van 250 uur en 12.000€ terug betalen aan de staat.
Als hij een papiertje moet voorleggen van goed gedrag en zeden dan is dit blanco omdat hij geen boette heeft gekregen.
Maar het mijne is dus niet blanco, dankzij die 600€ boette.
Ik zou graag weten of dit ooit terug blanco word van mij? ik had ergens gelezen dat het na 3 jaar zou verdwijnen als je geen nieuwe feiten meer pleegt.
Ik heb het geluk dat ik mijn werk terug heb, maar kan dit niet heel mijn leven blijven doen omdat het fysiek wel nog zwaar is. Maar naar de toekomst toe zou dit wel belangrijk voor me zijn als het terug blanco word.
Ik ben ook niet vanplan om nog nieuwe feiten uit te steken. Heb mijn les geleerd.
mvg