"stelen" van identiteit ?!

Laura33
Topic Starter

"stelen" van identiteit ?!

#1 , 18 feb 2016 21:52

Naar aanleiding van een brief, heb ik naar een instantie gebeld. Brief was aan mijn echtgenoot gericht, het ging over een zaak ivm zijn ex partner waarmee hij momenteel in een rechtszaak verwikkeld is. Ik heb dus gebeld, mij voorgesteld als vrouw van X (mijn echtgenoot). Als referentie moest ik dossiernummer geven, dit bestaat uit naam ex partner en naam mijn echtgenoot + cijfers.

Later, in de rechtszaak wordt beweerd dat ik in de naam van de ex partner belde en dit wordt gebruikt tegen mijn man. Ook staat er een mail bij van de instantie waarin er wordt gezegd dat ik mij voorgesteld had als mevrouw Y (ex van mijn man).

De enige keer dat ik haar naam liet vallen was bij het zeggen van dossiernummer, op geen enkel moment heb ik beweerd dat ik haar zou zijn. Logischerwijze zou ze ook geen baat hebben om te bellen met de vragen en bemerkingen die ik had.

Ik weet dat mijn man de telefoon moest plegen, maar ik ben nu eenmaal die alles regelt thuis. Hij zat ook naast mij.

Advocaat van ex heeft dit dus mooi uitgespeeld tegen mijn man, terwijl er niets van waar is. Kan er iets aan gedaan worden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002

#2 , 19 feb 2016 11:57

Bent u getrouwd? Indien u dan zegt dat u de vrouw van X bent, liegt u volgens mij niet. Dat ze aan de andere kant van de lijn menen te hebben begrepen dat het de ex van X was, kan u niet verweten worden.

Laura33
Topic Starter

#3 , 19 feb 2016 13:23

Ik ben inderdaad getrouwd. Er kan mij zeker niets verweten worden, maar ondertussen staat het zwart op wit dat ik in de naam van die ex zou gebeld hebben en dit zou een negatief effect kunnen hebben voor mijn man.

Het is al erg dat ik beschuldigd ben van iets wat ik niet gedaan heb, maar nu wordt het nog eens tegen mijn man gebruikt in de rechtbank.

Reclame

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 feb 2016 13:35

U weerlegt gewoon die beschuldigingen, legt uit dat u op geen enkel ogenblik hebt beweerd mevrouw Y te zijn en dat de persoon die dit beweert zich vergist. Wijs er daarenboven op dat het -naar uw zeggen- onlogisch zou zijn dat u zich als mevr. Y zou hebben voorgedaan en dat het u niet verboden is in naam van uw echtgenoot te bellen, mits deze daarmee akkoord is.

Het voorgaande uiteraard in de veronderstelling dat uw echtgenoot wél rechtmatig de informatie in kwestie had kunnen bekomen.

Wie beweert moet bewijzen, indien de bewering van die 'instantie' geen pv van een ambtenaar was dat met een bijzondere bewijskracht is bekleed dan denk ik niet dat er een groot probleem is.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Laura33
Topic Starter

#5 , 19 feb 2016 13:41

Bedankt voor uw reactie!

Ondertussen heeft mijn man een mail gestuurd naar de persoon die mij beschuldigt heeft, met uitleg erbij, maar geen reactie. Moest ik iemand beschuldigd hebben en later bleek dat dit onterecht was, had ik mijn excuses aangeboden. Blijkbaar ben ik héél naïef om te denken dat iedereen zo is ;-)

WP002

#6 , 20 feb 2016 11:44

Mee oppassen,met dergelijke mails. Als tegenpartij beweert dat u identiteitsfraude hebt gepleegd, dan is het aan hen om dat te bewijzen. Wat ze, wat ik mag opmaken uit uw verhaal, niet kunnen. U bent mevrouw X. De nieuwe, welteverstaan.

Terug naar “Andere”