Nachtlawaai buren (bistro)

professionalgamer
Topic Starter

Nachtlawaai buren (bistro)

#1 , 28 jul 2014 14:53

besten,

Ik woon vlak naast een bistro. Vroege rhadden wij nooit problemen met de vorige eigenaars. Sinds kort is deze overgenomen door nieuwe eigenaars. Ik heb al eerder problemen gehad met deze personen. gaten boren in de muur van de woning die we huren zonder toestemming van onze verhuurder. ze parkeren telkens op de stoep, terwijl aan de overkant van de straat veel lege parkeerplaatsen zijn,...

Ik heb er niks op tegen dat ze met het mooie weer na 22 nog iets drinken op hun terras en eens babbelen. maar ze worden steeds luiduchtiger.
Tegenwoordig houden hun kinderen feestjes op hun terras. Na 22 uur gaan ze vrolijk verder. Hoe later het wordt hoe luidruchtiger ze worden.
tegen 1 uur 's nachts is er luid gelach en moet de ene luider dan de andere roepen.

Gelet op de eerdere problemen heb ik de indruk dat een gesprek niet zal helpen. (Ze doen wat ze willen en ik moet me niet bemoeien).
Mijn pasgeboren dochtertje schrikt regelmatig op door het lawaai. En zelf kan ik ook moeilijk slapen door het lawaai.

Ik weet dat er tijdens de kermisdagen en feesten uitzonderingen zijn. Maar tijdens de rest van het jaar moet men dacht ik stil zijn na 22 uur.

Mijn vraag is vanaf wanneer wordt dit nachtlawaai?
Is elke storend lawaai na 22 uur nachtlawaai?
Mag ik hiervoor naar de politie bellen? of dien ik best de dag nadien de wijkagent te contacteren?
Is er nog iets dat ik kan doen aan deze overlast?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 28 jul 2014 14:55

De dag nadien gaat niet veel uithalen, e. Hoe kan die agent dan nog vaststellen dat er overlast is?

Bellen op de moment dat het zich voordoet! De agent zal dan langskomen.
Best een paar keer doen, zodat er ook genoteerd kan worden dat dit op regelmatige basis gebeurd.

Zijn er nog andere buren die er last van hebben? Als zij ook de politie zouden bellen ...

professionalgamer
Topic Starter

#3 , 30 jul 2014 09:13

Vindt de politie dit geen verspilling van hun tijd?

Reclame

chantika

#4 , 30 jul 2014 09:20

Die zijn al blij dat ze eens naar een bistro mogen. En dit is geen verspilling van tijd, dit is waar ze voor betaald worden. Behalve die agenten van dienst heeft iedereen recht op een nachtrust. Wat indien je door onvoldoende rust een ongeval veroorzaakt?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 jul 2014 10:18

Vindt de politie dit geen verspilling van hun tijd?
Politie heeft niets te vinden. Ze staan in dienst van de bevolking en de klacht van geluidsoverlast is mogelijk terecht. Vraag de agent in kwestie op proces verbaal op te maken van de klacht. Als de agent dit niet serieus neemt, ga dan gerust even praten met zijn overste.

Maar als je de politie opbelt en rustig uitlegt waarvoor je belt, en ze komen langs en stellen inderdaad overlast vast, gaat de gemiddelde agent volgens mij niet moeilijk doen en hun werk uitvoeren zoals het hoort. Zoals je het hier schrijft, denk ik dat je alle recht hebt om te bellen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#6 , 30 jul 2014 10:25

Bistro? Al een kans dat ze al inbreuken op hun uitbatingsvergunning begaan.
Normaal sluitingstijd 18 uur. Of het zou een café/restaurant/eetgelegenheid moeten zijn.
Dan nog zijn er sluitingstijden 22 uur of 24 uur maar overlast is nooit toegelaten.

U kan op voorhand eens contact opnemen met wijkmanager (commissaris) en de zaak uitleggen.
Zo kan deze ook het dossier opvragen en kijken wat mag of niet mag.
In onze gemeente wordt daar zeeeeeer kort op de bal gespeeld. ALLE aan het bedrijf gelinkte feiten worden in rekening gebracht en bij drie overtredingen wordt instelling via bevel burgemeester voor een periode gesloten.
Trouwens de commissaris met wachtdienst kan bij weigeren om te stoppen onmiddellijk laten optreden en de zaak DIRECT sluiten.
Dit los van de nodige PV's inzake geluidsoverlast- weigeren bevel - muziekoverlast - klanten aanwezig na sluitingsuur - niet uithangen wet dronkenschap - overtreden brandvoorschriften - roken in instelling - inbreuken volksgezondheid, tewerkstelling enz enz.

professionalgamer
Topic Starter

#7 , 30 jul 2014 10:57

Ok, dat stelt me gerust. Bij de volgende overtreding zal ik contact opnemen en de situatie uitleggen.

seasunbeach

#8 , 14 aug 2016 12:34

Hallo

Hoe is de zaak van het nachtlawaai dan verder verlopen ?

Is er een oplossing ?

Terug naar “Andere”