besten,
Ik woon vlak naast een bistro. Vroege rhadden wij nooit problemen met de vorige eigenaars. Sinds kort is deze overgenomen door nieuwe eigenaars. Ik heb al eerder problemen gehad met deze personen. gaten boren in de muur van de woning die we huren zonder toestemming van onze verhuurder. ze parkeren telkens op de stoep, terwijl aan de overkant van de straat veel lege parkeerplaatsen zijn,...
Ik heb er niks op tegen dat ze met het mooie weer na 22 nog iets drinken op hun terras en eens babbelen. maar ze worden steeds luiduchtiger.
Tegenwoordig houden hun kinderen feestjes op hun terras. Na 22 uur gaan ze vrolijk verder. Hoe later het wordt hoe luidruchtiger ze worden.
tegen 1 uur 's nachts is er luid gelach en moet de ene luider dan de andere roepen.
Gelet op de eerdere problemen heb ik de indruk dat een gesprek niet zal helpen. (Ze doen wat ze willen en ik moet me niet bemoeien).
Mijn pasgeboren dochtertje schrikt regelmatig op door het lawaai. En zelf kan ik ook moeilijk slapen door het lawaai.
Ik weet dat er tijdens de kermisdagen en feesten uitzonderingen zijn. Maar tijdens de rest van het jaar moet men dacht ik stil zijn na 22 uur.
Mijn vraag is vanaf wanneer wordt dit nachtlawaai?
Is elke storend lawaai na 22 uur nachtlawaai?
Mag ik hiervoor naar de politie bellen? of dien ik best de dag nadien de wijkagent te contacteren?
Is er nog iets dat ik kan doen aan deze overlast?