Twee dagen geleden kreeg ik telefoon van de lokale politie met de melding dat iemand (men mocht niet via de telefoon zeggen wie het was) aangifte had gedaan van een aanranding, waarvan ik het slachtoffer zou zijn. Het zou om een ex-klasgenootje gaan, dus ik vermoed dat de zogezegde aanranding tijdens mijn middelbare schoolcarrière zou gebeurd zijn. Alleen; ik zou echt niet weten waarover het gaat. Zondagavond heeft de politie teruggebeld, en heb ik dat ook duidelijk gemaakt. Ik weet van geen aanranding! Maar blijkbaar heeft de procureur beslist dat ik toch een verklaring moet komen afleggen, als ik niet wil, "komen ze mij halen".
Dit bezorgt mij allemaal bijzonder veel stress, en ik vind het maar al te gek dat iemand er zomaar voor kan zorgen dat ik bij de politie moet komen! Ben ik hier echt toe verplicht? Word ik nu sowieso meegesleurd in één of ander onderzoek? Waar moet ik mij aan verwachten? Ik wil daar gewoon vertellen dat er geen aanranding is, en daar zo snel mogelijk vertrekken.
Ik heb echt het idee dat die 'seingever' mij of iemand anders hiermee het leven zuur wil maken. Kan dat echt zomaar?

Mijn excuses voor de vele vragen ineens, maar het is de eerste keer dat ik zoiets meemaak, en ben er bijzonder nerveus over. Alvast bedankt voor uw reactie(s).