Dit is misschien een ander soort vraag dan jullie gewoonlijk krijgen, maar ik heb een vraag over EMP (elektromagnetische puls).
Laat ik eerst wat meer uitleg geven. Ik ben een student burgerlijk ingenieur en tijdens een van mijn pauzes tussen het studeren zat ik te denken wat ik in de lesvrije week na de examens zou doen. Ik kwam op het idee om met mijn arduino iets te doen en begon wat te brainstormen. Eerst dacht ik aan de normale dingen zoals een autootje op afstandsbediening, een zelf-rijdend autotje, ... Maar een beetje later kwamen ideeën zoals een anti-bumperklevers systeem, een bewegingsvolgende robotarm en een EMP.
Nu met de meeste ideeën zie ik geen enkel probleem alleen bij een EMP zie ik een mogelijks legaal probleem.
Voor zij die het niet weten een EMP zal om het simpel uit te drukken alle elektronische apparaten die in bereik zijn, hoe moet ik het zeggen, frituren.
Nu, ik plan niet om met mijn zelfgebouwde EMP andermans elektronica kapot te maken maar wil er gewoon wat mee 'spelen'.
Nu voor de vraag die voor jullie van belang is: is het legaal om een apparaat te bezitten (als 18 jarige student) dat in staat is om een elektromagnetische puls te genereren dat krachtig genoeg is om elektronica kapot te maken?