2 jaar geleden ben ik tegen een boom gereden en heb doorgereden naar huis, toen ik thuis kwam met mijn wagen zag mijn moeder dat mijn wagen 'kapot' was. Ik had in de nacht uitgeweest en een joint gerookt en wat gedronken. Dus toen ik thuis kwam ben ik met mijn moeder terug naar de plaats van het ongeval gereden en de politie was al ter plaatse. Ik moest een alcohol en drug test ondergaan, waarvoor ik beide positief was. Alcohol was 0.42. Nu heb ik via de rechtbank de zwaarste straf gekregen, volledige en levenslange rijongeschiktheid nadat ik medisch en psychologisch afgekeurd ben. Alle urine en bloedproeven negatief maar via mijn haar was dat mis natuurlijk.. Mijn cdt was 2.0 dus eigenlijk nog onder het limiet.. Nu 2 jaar later heb ik geen drugs meer aangeraakt enkel drink ik elke dag een biertje (Omer). 1 per dag in weekend soms 3per dag.. Nu zou ik graag mijn rijbewijs terug aanvragen want dat kan na 6 maand.. Maar eerst moet ik dus die medische en psychologische proeven ondergaan, drugs kan aangetoond worden dat ik al 2 jaar niets genomen heb, maar die alcohol dus niet.. Ik ben nu 1 maand gestopt met drinken zo der enig probleem of afkickverschijnsel .. Moet ik dit nu echt aantonen dat ik 6 maand niets heb gedronken.. Of zou ik kunnen regelen dat ik goedgekeurd word en na 6 maanden terug ga en nog eens kan aantonen dat ik alcoholvrij ben? Heb mijn rijbewijs zo snel mogelijk nodig dus daarom deze vraag..
Mvg Dries