Tijdens de kerstvakantie ( eind december 2019 ) parkeerde ik mijn wagen op een plaats waar er tijdens de vakantie en weekends betalend parkeren van toepassing is. Ik voldeed aan de betaling bij middel van een sms naar de app 4411 ( wel bekend ) De registratie werd correct geregistreerd bij de 4411 want ik kreeg een bevestiging sms en enige tijd later een factuur om het parkeergeld te betalen. Gisteren ( 9 maart ) viel dan tot mijn grote verbazing een schrijven in de bus van het parkeerbedrijf met de melding dat er door een scanwagen was vastgesteld dat mijn voertuig daar geparkeerd stond zonder geldig parkeerticket/betaling. De vaststelling was ongeveer 10 minuten na mijn aankomst vastgesteld. Toen ik mijn sms controleerde ( gelukkig had ik deze nog op mijn gsm staan ) stelde ik vast dat ik bij aanvang van de parkeersessie naar de 4411 een foutje had gemaakt in de nummerplaat. Ik had één cijfertje van de nummerplaat verkeerd ingetikt.
Telefonisch contact opnemen met het parkeerbedrijf lukt niet, alles verloopt via mail. Op de betaaluitnodiging staat dat deze binnen de 8 dagen dient voldaan te worden.
Vraag is dan ook :
- maak ik kans dat de retributie alsnog geschrapt wordt omdat er wel een geldige parkeersessie werd gestart en betaald alleen is er een klein foutje in de nummerplaat.
- moet de retributie direct betaald worden en dan maar hopen dat ze terugbetaald wordt wanneer men gelijk krijgt.