Ik heb hier al ergens op het forum verteld dat iemand mij bijna 22.000€ schuldig is. Het betreft geen lening, gewoon iemand jarenlang financieel geholpen om deurwaarders weg te houden en steeds gelovend dat ik het wel zou terugkrijgen. Niet dus. Ik heb wel een getekende schuldbekentenis, maar naar het schijnt ben ik daar niets mee omdat er geen termijn instaat wanneer deze schuld zal vereffend worden. Loonbeslag kan niet worden gedaan daar hij het minimum stempelgeld heeft. Tot daar.
Deze persoon doet nog steeds alsof het wel eens in orde komt als hij terug een goede job vindt enz., sprookjes waarin ik nu niet meer geloof. Ik hoor dan ook regelmatig dat hij geld uitgeeft aan zaken die niet echt nodig zijn en als luxe kunnen bestempeld worden, maar 50€ per maand afbetalen is te veel gevraagd. Enfin, ik ben dit gewoon kotsbeu en wil die persoon gewoon uit mijn leven bannen, ook al zie ik die 22.000€ dan zeker niet meer terug. Ik heb het er voor over.
Nu wil ik die persoon een aangetekende brief sturen met het verzoek mij gerust te laten en niet meer aan mijn deur te komen bellen, niet meer te telefoneren noch naar mijn persoonlijke telefoon en gsm noch naar mijn werk. Ik wil er in zetten dat hij, indien hij mij niet gerust laat, ik hem zal aangeven als "stalker".
Mijn vraag is of ik dit kan hard maken als hij mij toch blijft benaderen ? Ik wil die persoon niet meer zien noch horen want maakt me ontzettend boos als ik weer eens hoor wat hij gekocht heeft enz. (hetgeen hij dan toch maar schaamteloos komt vertellen). Moet ik een kopie van mijn brief ineens aan de politie van zijn wijk sturen ?