Ik ben sinds 30 april belgische geworden,had daarvoor nog de nederlandse nationaliteit.Moet enkel nog 3 weken wachten op mijn eleltronische indentiteitskaart.In Nederland heb ik wel een strafblad en wel voor mijn dochter liep weg van een instelling en door jeugdzorg aldaar uit ouderlijk gezag gezet en heb dus daarvoor een taakstraf gehad in Nederland.Alleen ik ben nu Belgische.Moet ik die nog doen?
Volgens de nederlandse advocaat zullen ze in nederland de straf door moeten voeren naar Belgie maar de kinderen wonen thuis en mijn gezondheid is verre van goed.De kinderen zijn minderjarig ik ben wel getrouwd en mijn man moet dus nog een jaar wachten voor die belg kan worden.De zaak is van 2007 gepleegd en in 2008 uitgesproken ik ben in hoger beroep gegaan omdat ik teveel uren kreeg die is vorig jaar in november uitgesproken in nederland.Ik heb nu een oproep binnen van reclassering nederland om gehoor te geven aan de taakstraf.Ik woon zelf in Belgie vanaf 2008.Hoe werkt dat nu ,ik bedoel wat moet ik nu doen.Gehoor geven en zeggen dat ik belg ben geworden,ik ben hier wel geboren ,maar heb vroeger in nederland gewoond en daardoor had ik dus ook de nederlandse nationaliteit.Kunnen ze mensen die belgisch zijn ook nog een straf laten doen in Nederland.Ik heb mijn indentiteitskaart nog niet moet er nog op wachten ongeveer 3 weken.Ik heb geen nederlandse nationaliteit meer ,die heb ik doorgestuurd naar de consulaat van Nederland.Hoe pak ik dit aan.