Hallo, ook al ben ik Nederlander, ik denk dat ik hier allicht antwoord op mijn vraag zal krijgen.
Om u even een indruk te geven hoe en wat er vooraf ging:
Op de nacht van woensdag 21 op donderdag 22 augustus ben ik door GHB (in mijn drankje gedaan door iemand anders) buiten bewustzijn / comateuze toestand geraakt. Dit alles vond plaats in Tilburg tijdens de afsluitende kroegentocht van mijn studie-introductie.
Mijn mede-studenten hebben mij gevonden en al snel is er politie-hulp ingeschakeld. Deze constateerden al snel dat het niet goed was en hebben daardoor een ambulance ingeschakeld met veel spoed. Ik ben hierin opgeladen en naar het ziekenhuis te Tilburg gebracht. Resultaat na 3 uur geen enkele reactie op pijnprikkel gegeven te hebben is bijkomen met hartbewaking, 2 infusen in elke arm en een spuit in de pols. (zoals u leest, een zorgwekkende situatie meegemaakt, maar verder geen bijwerking behalve dat wat er voorgevallen was).
Uit het bloedrapport van het ziekenhuis bleek dat ik 5 eenheden alcohol op had (wat klopte met wat ik genuttigd had). Als ik meer had gedronken dan was ik er waarschijnlijk niet meer geweest, aldus de dokter. Nadrukkelijk werd er gemeld dat het effect van GHB bij mij plaats heeft gevonden.
Nu zoveel weken verder, zaterdag 19 oktober krijgt ik een brief binnen van het CJIB (Centraal justitieel incassobureau). Of ik 97 euro wil overmaken dmv. hun acceptgiro in verband met openbare dronkenschap. (getekend door datum en tijd: 22 augustus 01:40). Mijn vader keek mij al raar aan toen ik het voorlas en zei al dat het niet klopte. Een bezwaar gaat er dus gemaakt worden tegenover dit strafrecht.
Ik vroeg mij af waarmee ik kan aantonen dat hun het bij het verkeerde eind hebben. Kan dit alleen door het toxicatie/bloedrapport van het ziekenhuis. Of kan ik een medestudent laten getuigen (die er continue bij was ook in ambulance) dat de agenten geen bloedtest / blaastest hebben afgenomen. Of heeft er iemand andere tips?
Mvg.
Rob