Provincie amtenaar of gemeente amtenaar en GAS boetes

Kim M.
Topic Starter

Provincie amtenaar of gemeente amtenaar en GAS boetes

#1 , 29 dec 2013 01:14

Ik heb vernomen dan een ook een provincie amtenaar of een gemeente amtenaar een GAS boete kan geven. Maar welke bevoegdheid hebben deze. Naar mijn weten kan je een boete krijgen van de politie als je voor hen probeert weg te vluchten.

Ik vraag mij dus af of deze alleen op pad zijn en of je gewoon kan weglopen zonder dat ze u achtervolgen en in de boeien slaan.
Laatst gewijzigd door Kim M. op 21 jan 2014 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 dec 2013 17:32

Als deze ambtenaren de bevoegdheid hebben als GAS -ambtenaar kunnen zij dat inderdaad.
Ttz zij kunnen een vaststelling maken die daarna door de sanctionerende ambtenaar wordt vervolgd of niet.
Zij hebben een legitimatie en zij kunnen u identiteitsdocument vragen. Bij weigering kunnen ze de politie erbij halen.
Zij mogen u uiteraard volgen.
Alleen die diensten die beschikken over handboeien en deze mogen gebruiken kunnen u in de boeien slaan.

Kim M.
Topic Starter

#3 , 31 dec 2013 01:29

Dus als ze geen handboeien bij hebben kan je gewoon vluchten met de fiets of met een brommer of zelfs een taxi :)

Of mogen ze personen overmeesteren door ze in een greep te houden?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 dec 2013 15:45

U kan beginnen met de overtreding NIET te begaan.

Terug naar “Andere”