tussenkomst politie opstellen pv

Minoesjah
Topic Starter

tussenkomst politie opstellen pv

#1 , 09 feb 2014 18:55

Beste,

Ik was gisteren het slachtoffer van slagen en verwondingen (iemand is op mijn neus komen kloppen omwille van persoonlijke problemen, te lang verhaal om uit te leggen).
Ik heb toen zelf de politie gebeld omdat ik mij onveilig voelde. Ze zijn met 3 combi's gekomen (het was 2 u snachts).
Ik heb toen uitdrukkelijk gevraagd om een PV op te stellen omdat ik mij onveilig voelde en al meerdere malen werd bedreigd door die persoon.
Volgens de agenten was het "te druk" om een PV op te stellen?
Kan dit zomaar?
Ze stuurden ons gewoon weg... De persoon die me bedreigde is me nadien nog gevolgd. Wat als ik alleen was? Wat kon er toen wel niet gebeurd zijn.
Ik stel me serieus de vraag of de politie hier niet zwaar in de fout is gegaan?! Ik moest mijn klacht maar gaan indienen dag nadien of op maandag (2 dagen later) én ik moest de klop op mijn neus door dokter laten vaststellen. Er werd NIETS genoteerd, mijn truitje zat volledig onder het bloed (was dit volgens mij al geen bewijs???)

Ik heb een klacht ingediend via mail naar het kantoor in kwestie en ook een klacht ingediend bij Comité P.

Wie heeft raad?

Sta ik recht in mijn schoenen?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 feb 2014 23:03

zie ook
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 53&t=53747" onclick="window.open(this.href);return false;

Uiteraard staat u recht in uw schoenen.
Normaal had de politie PV moeten opstellen gezien mogelijk zelfs heterdaad.
Edoch als dader niet meer ter plaatse was 'kan' het zijn dat er door officier beslist wordt zijn interventieploegen direct in te zetten voor andere dringende zaken.
Bij beperkt aantal patrouilles en veel opdrachten lijkt me dat normaal.
De inspecteurs die ter plaatse waren EN die u gezien hebben dienen evenwel een verslag uit te brengen over de door HEN vastgestelde feiten.
Feit van onveilig voelen ...politie kan geen wagen aan uw deur laten staan.
Dus als u aangifte gaat doen dan kan u zeggen dat u in het PV uiteraard ook het verslag van die ploeg(en) moet bevatten.
In principe hebben die inspecteurs daar een melding van gemaakt en zijn dus na het bellen (101) al een aantal gegevens in het systeem ingegeven die door de ploegen ter plaatse vervolledigd zijn.
Hebt u teruggebeld toen u achtervolgd werd?
Doktersattest vermeld dat aantal dagen werkonbekwaamheid? Dat is de duur dat u niet in staat bent uw normale activiteiten uit te voeren.

Als u uw aangifte hebt gedaan krijgt u een van de type documenten attest klachtneerlegging.

Uiteraard kan u schadevergoeding vragen zowel materiële als fysische als morele als psychische.

Minoesjah
Topic Starter

#3 , 09 feb 2014 23:13

Beste,

Bedankt voor uw antwoord. Ik heb niet teruggebeld, een vriend van mij heeft de situatie kunnen kalmeren. We zijn dan gewoon kunnen doorlopen.
Dader was aanwezig, maar hij was binnen in het café. Het meisje dat mij geslagen heeft, heeft ook met politie gesproken. Ik heb uitdrukkelijk gevraagd om een pv op te stellen, er waren drie combi's. DRIE! dus als het zo druk is zou er volgens mij maar een komen hé.

Ik heb nu online klacht neergelegd naar zowel de politiezone als het comité P.

Eigenlijk is het mij niet om de schadevergoeding te doen, ik heb me zelfs al bedacht. Ik wil gewoon dat er gevolg aan gegeven wordt en dat ik mij terug veilig kan voelen. Want die persoon is hier ook al eens aan ons deur geweest met bedreigingen. Toen is de politie ook langsgekomen.

mvg

Reclame

Minoesjah
Topic Starter

#4 , 09 feb 2014 23:15

Ik heb getuigen die kunnen bewijzen dat ik niets uitgelokt heb, het kwam gewoon uit het niets.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 feb 2014 23:28

Hangt van de oproep af. In grote politiezones zijn er ook officieren van gerechtelijke politie die buiten actief rondrijden. Kan zelf zijn dat er een commissaris ( als officier van bestuurlijke politie ) eveneens op het terrein is.
Dus kan perfect dat er meerdere interventie-eenheden ter plaatse komen maar na aanhoren van de feiten wordt er teruggeschroefd en verwezen naar bureau.
In sommige politiezones zal het zelfs zijn u zal worden uitgenodigd om uw verklaring te komen afleggen.
Dit meer blauw constant op straat en administratie wordt dan tot minimum beperkt voor die ploegen. Verklaring kan dus op kantooruren.

Terug naar “Andere”