Oplichting

kent91
Topic Starter

Oplichting

#1 , 04 jun 2015 13:05

Ik zit met een probleem.Heb 3 dagen terug een betaling gedaan van 220 euro via overschrijving maar mijn product niet gekregen.Weet nu niet of ik op deze forum juist zit,mijn excuses daarvoor.Mijn vraag is hoe kan ik via de ontvangen mail de juiste ip adres vinden(niet die van washington).Via de bank kan er niks begonnen worden en bij de politie ben ik nog niet langsgeweest.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 04 jun 2015 13:20

Wat heb je waar en hoe gekocht?

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 04 jun 2015 13:53

Lees ik goed dat je 3 dagen terug een betaling hebt gedaan en nu al begint over oplichting omdat je je product (nog) niet gekregen hebt?

Als de verkoper wacht tot hij zijn geld gekregen heeft en pas dan iets opstuurt, is het niet abnormaal dat u tot nu nog niets gekregen heeft.

Reclame

BrechtS

#4 , 04 jun 2015 15:02

Tja, hangt af van waar je koopt he. Het ene bedrijf heeft een grote opslag en reserve en belooft de volgende dag te leveren. De andere geeft een termijn van zoveel dagen. Mijn vriendin heeft het meegemaakt: een kleed online besteld en er was meer geld van de rekening dan er oo de site stond. Begon te zoeken en vond klachten over oplichting. Vanalles uitgestoken hiervoor, en uiteindelijk het kleedje toch binnen de levertermijn gekregen. 3 dagen is echt nog niet verdacht. Tenzij ze beloofde 's anderdaags te leveren. Dan begint u met een beleefde boze mail te sturen en een aangetekend schrijven waarbij u hen in gebreke stelt omdat ze hun eigen voorwaarde niet zijn nagekomen. Het kan zijn dat het verkeerd is geleverd of ze tijdelijk uit stock zijn. Is dus geen oplichting.

Als u echt oplichting vermoed, wel leg hier dan eens uit wat u specifiek geval is en waarom het oplichting zou zijn'

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 jun 2015 16:15

Soms staat na 3 dagen het bedrag nog maar juist op de verkoper zijn rekening, en dan moet het nog verzonden worden. Denken ze nu echt dat heel de wereld draait rond hen en dat de verkopers op hun bestelling, en enkel maar op hun bestelling, zitten te wachten?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 jun 2015 15:36

Ik denk dat we niet veel meer gaan vernemen van Kent91. Hoewel ik wel eens benieuwd ben wat het IP adres van Washington is... ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”