aanslagbiljet voor sluikstorten

fabke1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

aanslagbiljet voor sluikstorten

#1 , 15 jul 2018 11:40

beste,
Deze week kreeg ik een aanslagbiljet in de bus voor het weghalen van afvalstoffen op plaatsen waar dit verboden is. Het betreft kattebakvulling in een bosje tegenover ons huis; Deze 'boete' is enkel gebaseerd op vermoedens, er is dus geen enkel bewijs tegen mij. Kan men dan zomaar deze belasting vorderen? Misschien nuttig om te weten dat ik geen katten heb en ik dit ook niet gedaan heb. Ik weet wie het wel gedaan heeft, het zijn meerdere buurtbewoners. Maak ik met een bezwaarschrift tegen de gemeente.kans om deze belasting kwijt te schelden? Ik wil echt niet opdraaien voor iets wat ik niet heb gedaan. Alvast bedankt voor uw advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus

#2 , 15 jul 2018 11:53

Zonder te reageren binnen de gestelde termijn maakt u al zeker geen kans.
Als ze zonder enig bewijs toch voortzetten brengt u het voor de Rechtbank.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus

#3 , 15 jul 2018 13:32

U haalt aan dat u geen katten hebt.
U geeft de gegevens door in een tweede brief van de vermoedelijke echte daders + datum en uren dat het mogelijk gebeurd is.

Reclame

fabke1
Topic Starter

#4 , 19 jul 2018 20:56

Nee, heb eerder geen GAS boete of pv gehad. Alles is gebaseerd op vermoedens zonder dat hier bewijzen van zijn. Aangezien ik niet de sluikstorter ben ga ik een bezwaarschrift indienen, weet alleen niet of ik dit best door een advocaat laat doen of ik dat zelf zou indienen.

Franciscus

#5 , 20 jul 2018 21:30

Inderdaad.

Drone

#6 , 20 jul 2018 22:06

op wat baseren gemeenten zich dan?

eigenaar terrein is niet altijd de vervuiler, hoe kan men deze dan (juridisch) laten opdraaien voor iets dat hij niet gedaan heeft, zeker met wat altijd gebruikt word, de GAS-boetes.

ben gewoon nieuwschierig :)

fabke1
Topic Starter

#7 , 21 jul 2018 12:27

Nee, ben geen eigenaar van het terrein. Weet niet wie de eigenaar is maar denk niet dat deze van een privépersoon is of toch niet meer is. Ik ga dat gemeente regelement eens doornemen en dan het bezwaarschrift opmaken. Aangezien ik deze week toch op de gemeente moet zijn ga ik hem persoonlijk overhandigen tegen ontvangstbewijs. Bedankt voor jullie reacties, hopelijk komt dit in orde want heb er slapeloze nachten van. €685 betalen voor iets wat ik niet heb gedaan is veel geld.

fabke1
Topic Starter

#8 , 22 jul 2018 10:26

Oké, ga ik doen. Bedankt voor de vele adviezen. Ben hiermee al een stuk verder geholpen.

Terug naar “Andere”