Wie aansprakelijk ?

anico
Topic Starter

Wie aansprakelijk ?

#1 , 06 mar 2011 22:46

Hallo

graag had ik geweten wie er aansprakelijk kan worden gesteld voor eventuele bouwfouten is dit de aannemer zelf of als die werkt met onderaannemers , de onderaannmers?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 07 mar 2011 08:24

Met wie heeft u een contract? Enkel diegene kan u aanspreken.

EvilFreD

#3 , 07 mar 2011 09:07

De hoofdverantwoordelijke is altijd de hoofdaannemer. Wie aansprakelijk is voor de schade verschilt van geval tot geval.
Bij een faillissement of stopzetting van een onderaannemer komt alle aansprakelijkheid automatisch bij de hoofdaannemer te liggen.
Uw communicatie gaat dus altijd via de hoofdaannemer, tenzij u met hem anderszins afspreekt.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Reclame

Pedro

#4 , 11 mar 2011 14:12

De hoofdverantwoordelijke is altijd de hoofdaannemer. Wie aansprakelijk is voor de schade verschilt van geval tot geval.
Bij een faillissement of stopzetting van een onderaannemer komt alle aansprakelijkheid automatisch bij de hoofdaannemer te liggen.
Uw communicatie gaat dus altijd via de hoofdaannemer, tenzij u met hem anderszins afspreekt.
Diegene waarmee de contractuele band bestaat is diegene die tot de resultaatsverbintenis gehouden is. Het is deze die dient te worden aangesproken. Dit is niet noodzakelijk de hoofdaannemer. Kijk dus de aannemingsovereenkomst na.

Terug naar “Aanneming”