Slechte plaatsing EPDM + halve afwerking loodwerk

Joshi Vdh
Topic Starter

Slechte plaatsing EPDM + halve afwerking loodwerk

#1 , 21 mei 2014 09:57

Beste allen,

begin maart heeft er een aannemer EPDM op mijn nieuw plat dak komen leggen.
Hij moest nog eens terugkomen voor het volledig waterdicht te maken rondom rond met lood en zink-werk.
Paar dagen erna had ik opgemerkt dat er blazen op de EPDM kwamen, er 2m² water bleef staan aan de afloop en dat het lood en zink-werk nog maar voor de helft was geplaatst.
Ik had hem erna aan de lijn gehad en hij ging eens langskomen. Dit is intussen 2 maand geleden zonder nieuws.
Ik heb gebeld, gemaild, gesms't maar tevergeefs.
Heb vorige week een aangetekend schrijven verzonden maar hij is er zelf niet omgeweest dus deze krijg ik waarschijnlijk na verloop van tijd terug in de bus.

Intussen heb ik iemand anders aangesproken die gelijkaardige werken uitvoert want dat dak moet waterdicht komen want de scheidingsmuur tussen mijzelf en de buur komt vochtig te staan.

Nu heb ik de factuur nog niet betaald, en is mijn vraag als ik met iemand anders in zee ga om dit opnieuw te doen of te herstellen in hoeverre de eerste 'prutser' zijn geld kan gaan eisen?
Ik wil niet op het einde van de rit beide partijen moeten betalen omdat de eerste niet gedaan heeft wat er overeengekomen was op zijn offerte. Qua tijdsspanne stond er niets omschreven maar het is maar normaal je dit afwerkt en tot op vandaag geen 2 maand van u laat horen...

Alvast bedankt voor alle tips en advies!

Met vriendelijke groetjes,

Joshi

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mei 2014 12:13

Je mag zeker geen andere aannemer aan het dak laten werken. Uiteindelijk loop het risico beide aannemers te moeten betalen.
Protesteer aangetekend de factuur en geef hem nog X dagen om het werk degelijk en volgens de regels van de kunst af te werken.
Stap daarna naar de vrederechter

Joshi Vdh
Topic Starter

#3 , 21 mei 2014 12:37

Dien ik dan te wachten tot wanneer het water écht schade begint te maken? Ik kan echt niet langer wachten want het vocht is niet tegen te houden, het sijpelt tussen de gevel en het aangebouwde dak naar beneden/binnen. Dit is enkel te verhelpen door lood of een plaat in te slijpen. Vanavond weet ik wat dat mij gaat kosten en indien deze kost nog meeval waag ik er mij aan. Deze kosten zullen niet kunnen opboksen tegen de waterschade dat er na verloop van tijd zullen komen.
Heb nog geen aanmaningen gekregen van zijn factuur dus denk ik dat hij wel weet dat hij verkeerd is..
Staat nog een werfradio, epdm-scharen en 3 potten lijm bij mij ook waar hij niet om kraait. Is echt een vervelende situatie!!

Reclame

mava105

#4 , 21 mei 2014 15:49

Je zal hem wel VOORAF op de hoogte moeten brengen van uw stappen. (aangetekend of via mail met ontvangstbevestiging)
Je MOET hem de kans geven de zaak zelf te herstellen.
Wanneer werden de werken uitgevoerd?
Wanneer heb je hem op de hoogte gebracht van de problemen?

Joshi Vdh
Topic Starter

#5 , 21 mei 2014 16:31

4-5 maart en tegen vrijdag 7 maart was hij al op de hoogte van de fouten. Toen nam hij zijn telefoon nog op. Hij ging dit dan bekijken in het weekend, dan heb ik nog een week gewacht maar heb hem sinds dien niet meer gehoord.
Hij neemt momenteel met opzet zijn telefoon niet op maar weet inmiddels 2 weken dat er iemand anders het gaat komen doen dat ik niet ging blijven wachten.

mava105

#6 , 23 mei 2014 12:49

OP de hoogte brengen via een telefoontje is niet voldoend.
dat doe je best via aangtekend schrijven. Van uw telefoontje heb je immers geen bewijs
Wat ga je doen als aannemer via rechtbank betaling van zijn factuur vraagt, en zegt dat jij nooit iets laten weten hebt.
Aan uw dak zal immers niets meer te zien zijn.
Uw woord tegen het zijne

Sirkii

#7 , 03 jun 2014 22:32

Dus aangetekend en per gewone brief nog kort de tijd geven om alles af te werken omdat je anders een andere aannemer die werken laat uitvoeren en op zijn factuur in mindering zal brengen. Spreek wel met de nieuwe aannemer af dat je een detailfactuur wil van materiaal en werkuren die overeenkomt met de in de AS opgesomde gebreken. Betaal daarna de eerste aannemer z n factuur verminderd met de factuur van de 2 e aannemer. Mocht de eerste aannemer alsnog procederen dan sta je sterk.

Terug naar “Aanneming”