Termijn na voorlopige oplevering

PWB
Topic Starter

Termijn na voorlopige oplevering

#1 , 12 apr 2016 06:43

Hoi,

Wij hebben een maand geleden voorlopige oplevering gehad van onze nieuwe woning.
Onze woning was nog niet volledig afgewerkt volgens het lastenboek ( tuinafsluiting...) .
In het opgemaakte pv is een termijn van een maand afgesloten om alles in orde te brengen.

Helaas is deze termijn verstreken en is er eigenlijk nog niks gebeurd.

Kunnen wij hen in gebreke stellen?
Hoe doe he dat en kunnen wij een schadevergoeding vragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 apr 2016 13:43

Inderdaad in gebreke stellen en melden dat jullie NIET akkoord zullen gaan met de definitieve oplevering, indien alles niet volgens afspraak afgewerkt is. In de meeste gevallen wordt er bepaald dat de definitieve oplevering stilzwijgend aanvaard wordt, een bepaalde tijd (minimum één jaar) na de voorlopige oplevering.

Maar misschien kan je eerst al even de dienst na verkoop van uw bouwfirma contacteren om het probleem aan te kaarten, en hen alvast op de hoogte brengen dat u de definitieve oplevering niet zal goedkeuren. Mogelijk schieten ze dan wel snel in actie.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

giserke

#3 , 12 apr 2016 13:49

Definitieve oplevering wordt niet stilzwijgend als aanvaard gezien, bij een ingebrekestelling. TS zal AS moeten doen naar de aannemer.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 apr 2016 14:22

Definitieve oplevering wordt niet stilzwijgend als aanvaard gezien, bij een ingebrekestelling.
Neen, uiteraard kan van stilzwijgende aanvaarding geen sprake meer zijn, indien de TS een ingebrekestelling verstuurt. Maar misschien kan een telefoontje met de bouwmaatschappij, met de melding dat hij dit AS zeker zal sturen als binnen de maand de afgesproken zaken niet afgewerkt zijn, de zaken in gang zetten. Spaart de TS een aangetekend schrijven uit. Als er dan nog niets van komt, kan de TS alsnog een ingebrekenstelling sturen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanneming”