Ik woon op het gelijkvloers van een gebouw van 3 verdiepingen. Vorig jaar hebben we besloten om de achtergevel te laten isoleren. Na 6 maanden vertraging zijn de aannemers hier eind april mee begonnen.
De aannemers gebruiken mijn zr kleine tuintje (nog geen 30 m²) om hun materiaal te zetten. Ik heb ze bij aanvang van de werken mondeling gevraagd om op te letten voor mijn planten.
Ze hebben echter een totale puinhoop van de tuin gemaakt: overal liggen er open vuilniszakken in grote stapels, lege bussen stopverf, plassen crepi en stukken isolatiemateriaal tussen de planten en van gras is geen sprake meer. Een hortensia die ik voor het begin van de werken had geplant is vermorzeld onder de rommel. De Japanse esdoorn heeft afgebroken takken. Ik kan nauwelijks nog in mijn tuin.
Ik ben verre van een pietje precies en ik had er wel rekening mee gehouden dat er wat schade zou zijn, maar dit is echt te gortig. Ik heb geen foto's van 'ervoor', maar heb heb wel foto's genomen van de huidige staat van de tuin en ben van plan om er nog te nemen eens al hun rommel weg zal zijn.
Kan ik om een schadevergoeding vragen? Of een korting op de laatste factuur? Iemand zei me dat rommel van een werf wettelijk gezien dagelijks opgeruimd moet worden en niet mag blijven rondslingeren. Klopt dit? Kan ik dit gegeven eventueel als drukkingsmiddel gebruiken?
Alvast bedankt voor de antwoorden!